כינוס 'הפלג'

הגר"ש אוירבך פרץ בבכי: "אין יראת ה' בוערת בקרבם, נכנסה אש זרה"

בעצרת 'הפלג', שנועדה למחות נגד "רדיפת השלטונות" בשיתוף הממסד הליטאי - לדברי המשתתפים - בלט חתנו של נשיא מועצת החכמים שהביע חששו: "הערב אאבד את משרתי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המתכנסים מקבלים בשירה את פני הגר"ש אוירבך (צילום: באדיבות המצלם)

קהל תומכים, בהם ראשי הישיבות של 'הפלג הירושלמי' ובראשם הגר״ש אוירבך, התכנסו הערב לעצרת מחאה בירושלים תחת הכותרת "עת לדבר". העצרת נערכה על רקע גל המעצרים של בכירי עיתון 'הפלס' במהלך השבועות האחרונים.

גל מעצרים וחקירות זה התפרש בעיני ראשי ׳הפלג׳ כמסע השתקה וסתימת פיות. בשל כך, העצרת עסקה הן בהתקפה על רשויות האכיפה המנסים לפגוע בציבור בני התורה והן בממסד הליטאי שמעניק לטענתם גיבוי שבשתיקה למעשים הללו.

העצרת החלה עם נאומו של הגר״ש אוירבך שפרץ במהלך דבריו בבכי ואמר לציבור השומעים: "אנו בעת צרה של גזירות קשות על היהדות, ובהסתר פנים גדול מאוד, מול אחים, אחים ממש. כאשר אין יראת ד' בוערת בקרבם, אז נכנסת אש זרה, במעשים אשר לא ייעשו, שאין לזה כל הסבר. כל גדולי ישראל בכל הדורות עמלו לרומם את בני דורם, לחזק את הדור כל אחד בדרכו, והיום שומעים דעות כאילו אסור לרומם, לחזק ולתבוע".

הגר״א דויטש, מראשי ישיבת פוניבז', דיבר בחריפות רבה על חיבוק הדוב מצד הממשל שמחפש "לחנוק את היהדות החרדית", כלשונו. הרב דויטש האשים ותקף בחריפות את 'דגל התורה' שנותנת יד להשתקת הציבור והעיתון שמאיר את הזרקורים למקומות הנכונים לדבריו - "גזירות הגיוס, החינוך והאקדמיה".

ראש ישיבת גרודנא הרב שמידע דיבר על הוראתו של ראש הישיבה (הגר"ש אוירבך. י. כ.) לדבר, ולא לשתוק - נוכח הניסיונות הבלתי פוסקים של מדינת ישראל ושותפיה החרדיים. "על כל אחד מאיתנו חובה להיות פה למחאה נגד הקלקול הפושה", אמר.

הרב יעקב כהן, חתנו של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגר"ש כהן, ומראשי ישיבת יקירי ירושלים, תקף את הממסד הליטאי שלדבריו מפעיל איומים על גדולי ישראל כדי שלא ישתתפו בכל מיני כינוסים: "אני יכול להעיד על כך באופן אישי ומקרוב". עוד הוא אמר, "‏אני יודע שהעסקנים יעשו הכל כדי שהערב אאבד את משרתי, ולמרות זאת אני עומד כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר