הפרובוקציה האלימה

עסקן תולדות אהרן: "המשטרה הופכת את כולם לקיצוניים"

ביקורת חריפה על המשטרה בעקבות הפרובוקציה ומעצר הנער באלימות רבה. שמעון ברוין מ'תולדות אהרן' אומר ל'כיכר השבת' כי הנער סובל מכאבים עזים ומאשים את המשטרה שבאו לתת מכות (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המעצר האלים של הילד (צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים")

פעילות המשטרה בערב שבת קודש בשכונת מאה שערים בירושלים, במהלכה בלשים התחפשו כדי ללכוד תוקפי חיילים, שכללה ככלה נראה מעצר חפים מפשע, מעוררת ביקורת עצומה על המשטרה.

אחד הרגעים הקשים בפעילות תועד במצלמה כאשר בלש מחופש לחרדי נראה קופץ על נער צעיר יחד עם בלשים נוספים, ועוצר אותו באלימות קשה תוך שהנער זב דם.

שמעון ברוין, עסקן רפואי בחסידות "תולדות אהרן", שספגה מנחת זרועה של המשטרה כאשר שוטרים רבים פרצו אל בית המדרש של החסידות ועצרו מבניה ומעסקניה, אומר ל"כיכר השבת" כי "הילד חף מפשע".

לדבריו, "הם תפסו כל מי שיכלו. שברו לו את השיניים והוא כל השבת לא הרגיש טוב. הוא כל הזמן היה במיטה, ילד בן 13, שקט ועדין, וכעת נפגעו לו כל השיניים בגלל המכות. ילד מסכן שכעת צריך טיפול רפואי וכל הגוף שלו דואב וכואב מעוצמת המכות הקשות".

"החיילים הללו באים לעשות פרובוקציה במאה שערים ומנסים להתסיס את השטח ולהלהיט את הרוחות", מאשים העסקן. "אצלנו בכל האזור לא צועקים בכלל קריאות. מדובר בכמה קיצוניים שצעקו תמיד והמשטרה במקום לתפוס אותם ולשים עליהם את היד בחרה בדרך הקלה לתפוס את אלו שחפים מפשע".

לדברי ברוין, "כל הקיצונים ברחו ומי שנתפס היו דווקא תושבים רגילים".

"חבל מאוד, עכשיו כבר כולם מזדהים איתם", הוא מספר על התחושות הקשות, "המשטרה הופכת את כולם לקיצוניים. הם עצרו אנשים נורמליים לחלוטין".

"זה בושה וחרפה לתת מכות רצח באמצע היום לילדים, מי עושה כזה דבר?", הוא תוהה בכאב, "יום שישי, כולם עסוקים בהכנות לשבת, והם באים לעורר בלגן ולתת מכות רצח. זו בושה".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", במהלך הפעילות המשטרתית נעצרו 16 אנשים, כאשר המשטרה ביקשה מביהמ"ש השלום להאריך את מעצרם, ביהמ"ש החליט לשחררם בשל הסמיכות לשבת והמשטרה ערערה לביהמ"ש המחוזי, שגם הוא החליט לשחררם.

דובר המשטרה מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "משטרת ישראל פועלת בכל רחבי הארץ ובכל שעות היממה על מנת להבטיח שהמרחב הציבורי יהיה נגיש ובטוח לכלל הציבור לרבות לובשי מדים.

"המשטרה תמשיך את אכיפת החוק כנגד תוקפי לובשי המדים ותעשה ככל שביכולתה על מנת שהתקיפות הללו יפסקו לחלוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר