שלושה מחבלים חוסלו

מתקפת טרור בלונדון: שבעה נרצחו, לפחות שלושים נפצעו

5 ימים לפני הבחירות, 7 אזרחים נרצחו ולפחות 30 נפצעו במתקפת טרור משולבת הלילה בלונדון. המתקפה החלה בפיגוע דריסה בגשר לונדון ונמשכה בפיגוע דקירה עד חיסול המחבלים (חדשות)

שני מחבלים שחוסלו (צילום: מתוך ynet)

חמישה ימים לפני הבחירות, שבעה אזרחים נרצחו ולפחות 30 נפצעו במהלך מתקפת טרור משולבת הלילה (ראשון) בלונדון.

מתקפת הטרור החלה ברכב מסחרי שדרס הולכי רגל בגשר לונדון, לאחר מכן יצאו ממנו שלושה מחבלים שדקרו עוברים ושבים בשוק האוכל "בורו מרקט".

לאחר מתח רב ואימה גדולה ברחובות הודיעה המשטרה על חיסולם של שלושת החשודים בביצוע מתקפת הטרור. המשטרה הדגישה כי לפי הערכותיה שלושת החשודים שחוסלו הם המחבלים היחידים.

כמו כן הודיעה המשטרה כי המחבלים נשאו אפודי דמה שנדמו כחגורות נפץ.

המתקפה החלה מעט לאחר חצות הלילה (שעון ישראל), כשדווח על רכב מסחרי שסטה מנתיבו ודרס הולכי רגל בגשר לונדון. לאחר מכן דווח כי שלושה בעלי חזות מזרח-תיכונית יצאו מהרכב והחלו לדקור עוברים ושבים בשוק האוכל "בורו מרקט".

המחבלים, כך לפי אחד הדיווחים, הסתערו לתוך המסעדות העמוסות בשוק האוכל, ודקרו את הנוכחים. לפי עדי ראייה, אחד המחבלים היה מצויד במצ'טה ואחרים בסכינים בעלי להב ארוך של כ-30 ס"מ. עד ראייה סיפר כי "איש כהה עור בחליפת ריצה אדומה דקר גבר שהיה במקום לפחות שלוש פעמים".

אריק סגואנזו, עד ראייה, סיפר לרשת BBC: "ראיתי בוודאות שלושה גברים במושבים הקדמיים של הרכב המסחרי. הם אמרו 'זה בשביל אללה' כאשר עזבו את הרכב והחלו לדקור את הקורבנות. הוואן הלבן עם הפסים הצהובים נסע בצד הלא-נכון של הכביש, חשבתי שיש לו בעיית בלמים. הוא סטה ימינה ואנשים קפצו הצדה".

עשרות בני אדם נמלטו בבהלה, ועל חלקם ניכרו פצעי דקירה וחתכים. כוחות רבים של המשטרה הוזעקו לגשר, תחנת המטרו סמוכה נסגרה ואורחי המלונות באזור הגשר פונו. במהלך הלילה סרקו סירות הצלה את נהר התמזה מחשש שנפגעים נפלו אל הנהר.

המשטרה צייצה הנחיות לתושבים המבוהלים, שעיקרן ברח, התחבא ודווח. לפי ההנחיות - ברח למקום בטוח. זו אפשרות טובה יותר מאשר להיכנע או להתעמת. אם אין לך לאן ללכת - התחבא. העבר את הטלפון הנייד למצב שקט וכבה את הרטט. אם זה אפשרי - חפש מקום מחסה. דווח למשטרה בטלפון ברגע שזה יהיה מספיק בטוח.

ראש הממשלה תרזה מיי, שביום חמישי תתמודד בבחירות דרמטיות, מסרה כי "אנו מתייחסים לאירוע כפעולת טרור אפשרית. החקירה מתקדמת במהירות".

ראש האופוזיציה ויו"ר הלייבור ג'רמי קורבין אמר כי אלו אירועים "ברוטליים ומזעזעים" והוסיף כי "מחשבותינו עם הקורבנות ועם המשפחות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ: "בכל מה שיידרש מארצות הברית לסייע ללונדון ולבריטניה, נהיה שם. אנחנו איתכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר