בתל אביב

בקרוב: דו"חות לרוכבי האופניים החשמליים

עיריית תל אביב יפו הודיעה כי החל מחודש ספטמבר ייאכף חוק האופניים בעיר וקנסות יינתנו לרוכבי אופניים שלא יקפידו על נסיעה בשבילים המיוחדים לאופניים או על המדרכה (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

זה שאופניים חשמליים זה מסוכן אנו כבר יודעים ובתל אביב תוכלו בקרוב גם "לחטוף" דוחות כספיים שנועדו להסדיר את הנסיעה בהם. החל מחודש ספטמבר תחל עיריית תל אביב-יפו באכיפת "חוק האופניים" ברחבי העיר ותחלק קנסות לעברייני התנועה. עשרות פקחים כבר הוכשרו למשימה שהציבה לה יעד לצמצם בצורה משמעותית פגיעות בהולכי הרגל והפרדה בין רוכבי האופניים להולכים על שניים.

רשימת הקנסות נחשפה אף היא: על שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה "יזכה" אותו רוכב אופניים בקנס של אלף שקלים. רוכבים שייסעו במדרכות או בשבילים שאינם מיועדים לאופניים ייקנסו בסכום שבין 250-100 שקלים. גם על שימוש באוזניות לרוכב במדרכה יינתן קנס בסך 250 שקלים. מנגד, הולך רגל שייתפס הולך בנתיב המיועד לרכיבת אופניים ייקנס בסכום של 500 שקלים. כמו כן, לפקח תינתן הזכות החוקית להחרים אופניים או להוציא אוויר מגלגליו.

במסגרת החוק שאושר יבצעו פקחי העירייה אכיפה על המדרכות, בשבילי אופניים, בנתיב שסומן כשביל אופניים, באזורים שהנסיעה בהם הוגבלו למהירות מרבית של 30 קמ"ש, בשביל המיועד להולכי רגל וסומן בתמרור וכן במעברי חצייה.

בין היתר, יאכפו פקחי העירייה, איסור נסיעה על המדרכה ברחוב בו קיים שביל אופניים, איסור נסיעה על המדרכה לרוכבי אופניים חשמליים ברחוב ממותן תנועה בו לא קיים שביל אופניים (למעט רוכבי אופניים רגילים מתחת לגיל 16), איסור חציית מעבר חציה ברכיבה, חצייה מותרת להולך רגל רק בהובלה של האופניים הרגילים והחשמליים או הקורקינט הרגיל או החשמלי ואיסור הליכה של הולכי רגל על נתיב המיועד לאופניים.

בימים הקרובים תפעל העירייה לידע את הציבור בסעיפי החוק ואכיפתו ובחודש אוגוסט תחל באכיפה שתגרור במשך חודש רישומי אזהרה בלבד. בחודש ספטמבר תתחיל העירייה לאכוף את החוק במלואו, כך שיינתנו קנסות לעברייני התנועה. "מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי הרגל", הסביר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. "אנחנו מדגישים שהמדרכות אינן הפקר".

בשבועות האחרונים הכשירה עיריית תל אביב עשרות פקחי עירוניים שהוכשרו למשימה שמטרתה לצמצם את מספר הפגיעות בהולכי הרגל והפרדת השימושים בסוגי הדרך השונים. "העירייה פעלה ופועלת לקידום תחבורה בטוחה ויעילה בעיר כיעד אסטרטגי ראשון במעלה ומעודדת שימוש בכלי רכב אלטרנטיביים על חשבון הרכב הפרטי", נמסר בהודעת העירייה. "בשל ריבוי התאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים והולכי רגל וכן העדר אכיפה על המדרכות, הובילה העירייה להענקת סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים במסגרת חקיקה ייעודית".

חולדאי הוסיף כי "לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה המסכנת את הולכי הרגל. אנו משקיעים רבות בסלילת שבילי אופניים ופיתוח תשתיות ובקרוב תתווסף גם אכיפה כנגד נסיעה בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר