עשרות דו"חות לרכבים שנסעו בחופי הים

כ-80 דוחות ניתנו לעברייני סביבה שנסעו עם רכבם על חופי הים בניגוד לחוק במהלך סוף שבוע, זאת כחלק ממהלך משותף עם רשות הטבע והגנים במאבק בפגיעה בחופים (משטרה)

אכיפה בחופי הים (צילום: אלכס גלעדי, רשות הטבע והגנים)

במהלך מבצע אכיפה יזום של מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים בשיתוף משטרת ישראל, כנגד נהיגה אסורה בחופי הים, ניתנו במהלך סוף השבוע האחרון 79 דוחות כנגד עברייני סביבה שעברו על החוק.

המבצע נערך בסוף השבוע האחרון והתרכז בחופים זיקים, ניצנים ופלמחים. הקנסות על נסיעה אסורה בחופי הים, נעים בין 500-1000 שקלים, כאשר במקביל לפעולות האכיפה מבוצעות גם פעולות הסברה.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי מעבר לפגיעה ברווחת ובטיחות המתרחצים בחופים, נהיגה על חופי הים, לעיתים גם בפראות, היוצרת קוליסים (סימני גלגלים הנותרים בשטח לאחר מעבר רכבים), פוגעת באופן משמעותי במרקם הטבעי של החוף ובחיות הבר העושות שימוש בחופים ביניהן נקבות צבי הים, שבימים אלו ממש נמצאות לקראת שיא עונת ההטלות של ביציהן. מעבר להפרעה לנקבות צבי הים בתהליך ההטלה העדין, הקוליסים מהווים גם מכשול כמעט בלתי עביר בפני האבוקעים (צבי הים שבקעו זה עתה מהביצים) להגיע אל יעדם – הים הפתוח, ובכך נחרץ גורלם.

בתוך כך ברשות הטבע והגנים מציינים השבוע, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ועמותת אקואושיין, זאת השנה ה-5, את "שבוע אדם וים", שמטרתו הגברת מודעות הציבור לחשיבות ניקיון החופים, להשפעת הפסולת על המערכת האקולוגית הימית על עתיד הים ועל חיי האדם ולאחריות של משתמשי החוף לניקיון החופים והים.

במסגרת שבוע זה מתקיימות פעילויות רבות הרותמות את הציבור לנושא ביניהן: צלילות ניקיון ואיסוף פסולת, התנדבות לפעילות הסברה בחופים, סיורים מודרכים, פעילויות בנושא צבי ים, ועוד. שבוע הפעילות מצטרף לתוכנית הבינלאומית "clean seas" שמטרתה להשיג כמה שיותר מחויבויות מצד ארגונים ומדינות לשמירת ניקיון החופים והימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר