תרזה מיי: הסובלנות מול הטרור לא תימשך

פחות מיממה לאחר הפיגוע הרצחני, ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, ניצבה מול המצלמות והתייחסה לטרור האיסלאמי הקיצוני שמכה במדינה בשבועות האחרונים (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock)

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, התייחסה היום (ראשון) למתקפת הטרור המשולבת שהכתה הלילה בלונדון וגבתה את חייהם של שבעה בני אדם. "המדינה שלנו נפלה קורבן למתקפת טרור אלימה", אמרה מיי בפתח מעונה הרשמי ברחוב דאונינג 10 בלונדון. לדבריה, שלושה טרוריסטים תקפו אזרחים לא חמושים וחפים מפשע עם סכינים ולהבים. "בשנים האחרונות הייתה סובלנות רבה מדי לקיצונים במדינה שלנו", אמרה ראש הממשלה הבריטית. "זה לא יכול להימשך כך".

מיי אמרה שהבחירות הכלליות ב-8 ביוני, יום חמישי הקרוב, ייערכו כמתוכנן. "כאות כבוד, שתי המפלגות הפוליטיות (הגדולות) השעו היום את הקמפיינים שלהן, אבל אסור לעולם לתת לאלימות להפריע להליך הדמוקרטי, אז הקמפיינים יתחדשו מחר במלואם והבחירות הכלליות יתקיימו ביום חמישי כמתוכנן", אמר ראש הממשלה הבריטית.

מיי קראה לנקוט עמדה תקיפה יותר נגד הקיצונים משום ש"טרור מוליד טרור" ומחבלים מחקים זה את זה. "מספיק זה מספיק", היא אמרה בתקיפות. "אם נצטרך להחמיר בעונשים על עבירות טרור, אפילו בעבירות קטנות, אנחנו נעשה זאת".

כאמור, בעוד ארבעה ימים ילכו תושבי בריטניה לקלפי, להצביע בבחירות הכלליות לפרלמנט כשהפיגוע אמש בלונדון צפוי לעמוד בצורה ברורה אל מול עיני המצביעים. בראש מחנה הימין-השמרן עומדת תרזה מיי, ראש הממשלה ומי שנחשבת כאשת ביטחון הנלחמת ללא פשרות בטרור. בראש מחנה השמאל-הליברלי עומד ג'רמי קורבין מהלייבור, שכבר מתח בעבר קו מקשר בין מעורבותה של בריטניה במלחמות בסוריה ובעיראק לבין הסימון של לונדון על ידי הארגונים הללו כיעד למתקפות טרור.

אתמול בלילה קורבין כבר נשמע יותר ממלכתי: הוא גינה את המתקפה "הנפשעת", שיבח את עבודתם של השוטרים וצוותי ההצלה וקרא לתושבים להיות מאוחדים ולהמשיך בחייהם. "אנו צריכים צוות משטרה גדול יותר, אבל גם צוות מודיעין יעיל יותרֿ", עקץ קורבין את מיי, שהייתה לא מזמן שרת הפנים וביטחון הפנים בממשלתו של דיוויד קמרון, וקהילות המודיעין היו תחת פיקודה. מיי הייתה גם מי שקיצצה בכוח השיטור של בריטניה ותחת משמרתה התבצעו קיצוצים נרחבים אחרים, המעוררים תרעומת רבה בבריטניה על רקע פיגועי הטרור האחרונים.

מיי מקווה שהפיגועים יעלו את נושא הביטחון לראש סולם הנושאים וישמור על מיקומה בראשות הממשלה למרות הסקרים בהן היא רשמה ירידה בימים האחרונים כשקורבין מצמצם את הפער בפרלמנט באופן משמעותי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר