חשיפת "כיכר השבת"

הראשון לציון נגד הרב יוסף דוויק: "דברי הבל ואפיקורסות"

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על הסערה הגדולה בלונדון בעקבות דבריו של הרב יוסף דוויק, יוצא נגדו גם הרב הראשי לישראל הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף: "אלו דברי הבל ואפיקורסות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: דוד זר)

פרסום ראשון: לאחר חשיפת "כיכר השבת" על הסערה הגדולה בלונדון בעקבות דבריו של הרב יוסף דוויק, הרב החדש של הקהילה הוותיקה 'שער השמים', הנשוי לנכדת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, בנוגע ל"אנשי התועבה", יוצא הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף נגד הרב דוויק ואומר כי הזדעזע מדבריו וכי מדובר ב"דברי אפיקורסות".

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", שיעור בן שעה וחצי שנשא הרב דוויק לקהילה הוקדש לנושא זה, ודבריו אלו גררו ביקורת רבה על עצם העלאת הנושא ועל התוכן החריג המנוגד להלכה. רבני לונדון, ובהם הגאון רבי אהרון בסוס משכונת גולדס גרין בלונדון, תקפו אותו בחריפות על דבריו ואמרו כי הוא מעוות את התורה ודבריו פסולים.

מכתב הראשון לציון נגד הרב יוסף דוויק

את המכתב משגר הגר"י יוסף לרבני הקהילה בניו יורק ומתייחס לדבריו של הרב דוויק: "נשתוממתי ותרגז על דברי הבל ואפיקורסות שנאמרו כלפי יסודות אמונתנו בתורתנו,ישתקע הדבר ולא ייאמר".

הרב מחזק את בני הקהילה וכותב: "לעמוד בפרץ ולמנוע שמיעת דיבורים כאלה שהם נגד תורתנו הקדושה".

"אוי לדור שכך עלתה בימיו" מוסיף הרב הראשי: "לדבר דברי קרירות בזלזול על תורתנו הקדושה. בענייני שכר ועונש".

מוקדם יותר פורסם ב"כיכר השבת" כי חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף שיגר לרבני הקהילה מכתב בו תקף: "מאוד נחרדתי לשמוע מדבריו של אחד המתיימר להיקרא רב, שהקדיח תבשילו ודיבר דברים חמורים ביותר, שיש בהם כפירה גמורה בדברי תורתנו הקדושה, ובדברי חז"ל המסורים לנו מדור דור".

הגר"ד יוסף הוסיף כי "חלק גדול מדבריו הם דברים שיש בהם ניבול פה, שבודאי כל בר דעת יבין שאסור לאומרם". חבר המועצת מדגיש: "שמעתי בעצמי חלק מהדברים".

חשיפת "כיכר השבת" בשבוע שעבר

הגר"ד יוסף תקף את עצם העלאת הנושא בשיעור וכתב: "במקום ללמד את בני קהילתו תורה ודעת בהלכה ובמוסר, בחר לעסוק בפניהם בענייני תועבה וד"ל".

חבר המועצת המשיך בדבריו הקשים: "ובודאי שאיש זה אינו ראוי להיקרא בשם רב", וקורא לבני הקהילה למנוע את הגעתו ל'דיל': "עליכם לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את כניסתו אל מחנה קדשכם ובוודאי שאין לאפשר לו לשמש בתפקיד ציבורי כל שהוא בקהילה".

כזכור, עם פרסום הכתבה הראשוה מסר הרב דוויק בתגובה כי "לדעתי אין מנהיגות מהציבור החרדי בנושא ואנו מפסידים את הנוער (לא רק מי שנאבק עם זה באופן אישי) שאם יש בפניהם לבחור בין לכלול אנשים שונים בתוך הציבור לבין הלכה ויראת שמים, אלפים יבחרו לכלול. וזו בעיה גדולה שלדעתי אסור לרבנים להתעלם ממנה".

לדבריו: "לדאבוני עמיתי לתורה ייחסו רעיונות לדבריי שלא נאמנים למה שהתכוונתי. אני דואג על הדור הצעיר שעוזבים תורתנו מחוסר מנהיגות והדרכה".

"אין צריך לומר שאסור לנו לזוז מההלכה הקדושה. אבל אנו חייבים להתייחס לציבור הנבוך בעניין", הוסיף הרב דוויק, ומדגיש כי "לא הבהרתי שאיני חוזר בי מהדברים, אני קבלתי והסכמתי שדבריי לא היו ראויים למסור לציבור הרחב, ושיש יותר לחוש ולהיזהר בדבריי, וקבלתי ועשיתי כדעת וכבקשת הדיינים מנהיגי הקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר