צרחות טראמפ הועילו?

המחבלים הגיעו לבנק וגילו שהרשות הפלסטינית לא הפקידה משכורת

רבות דובר אודות "פגישת הצרחות" של טראמפ על אבו מאזן, בה הוטח בראיס כי הוא מעודד טרור. יתכן וזה הועיל: המחבלים מתלוננים כי הרשות הפלסטינית כבר לא משלמת להם (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בנק בעזה. אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90)

הרשות הפלסטינית עצרה את העברת המשכורות למחבלים ששוחררו ב'עסקת שליט' וגורשו לעזה. בין המחבלים, גם אנשי הפתח', תנועתו של אבו מאזן, ואנשי החמאס.

לפי עבד אל-רחמן שדיד, מנהל השדולה של אסירי חמאס בעזה, עשרות מהאסירים לשעבר לא קיבלו את התשלום על חודש יוני. עדיין לא ברור אם העברת הכספים נעצרה אליהם באופן קבוע או חד פעמי. לדבריו, "האסירים הלכו היום לבנק, ומצאו שהמשכורות לא נכנסו לחשבונותיהם. אנו ממתינים לשמוע מהבנק מחר באופן רשמי, בשביל לראות אם המשכורת הופסקה לחלוטין".

עצירת המשכורות לא פסחה על בכירי המחבלים ששוחררו ב'עסקת שליט' לפני כ-5 וחצי שנים: גם מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר ובכירי החמאס ראוחי מושתהא ותוופיק אבו נעים הפסידו החודש את משכורתם שהסתכמה באלפי ש"ח.

טראמפ מתקבל ע"י אבו מאזן בביקורו ברשות הפלסטינית (צילום: מתוך ynet)

כזכור, בביקורו של טראמפ לפני כשבועיים ברשות הפלסטינית נערכה "פגישת הצרחות" המפורסמת, בה בין השאר הטיח הנשיא האמריקני באבו מאזן כי הוא מעודד טרור - גם בכך שהוא משלם משכורות למחבלים.

לא מן הנמנע כי לחץ זה עשה את שלו, והפסקת המשכורות המדוברת היא מהפירות שהניבו התנהגותו הקשוחה של טראמפ עם אבו מאזן בתוך החדר הסגור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר