מהומות ליליות

מאות התפרעו בכפר קאסם, מפגין נהרג וניידות הוצתו

מאות תושבי כפר קאסם הפגינו והתפרעו הלילה בעקבות מעצרו של עובד עירייה. ניידות משטרה הוצתו, אבנים הושלכו וצמיגים הובערו. אחד המפגינים נורה על ידי מאבטח ונהרג • צפו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

מהומות ליליות: מאות תושבי כפר קאסם הפגינו והתפרעו הלילה (שלישי) בעקבות מעצרו של עובד עירייה זאת לצד גל הרציחות בעיר. שלוש ניידות משטרה הוצתו במהלך ההתפרעויות וכך גם תחנת המשטרה במקום. אבנים הושלכו לעבר כוחות המשטרה וצמיגים הובערו.

במהלך המהומות, אחד מהפגינים, אחמד טהא בן 27, נורה ונפצע באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו. במשטרה אמרו כי הוא נורה על ידי מאבטח אזרחי שחש בסכנה.

המהומות במקום החלו בשעה 23:30 אמש, אז עיכב כוח משטרה בכניסה לעיר תושב כפר קאסם לבדיקת רישיונות. בבדיקת האיש עלה כי מדובר באדם הדרוש לחקירה במשטרת ישראל והכוח ביקש לעצור אותו. האיש התנגד למעצר, תקף את השוטרים כאשר מצטרפים אליו עוד כחמישים איש שהצליחו לחלץ אותו רגעית מידי השוטרים. הכוח המשטרתי הצליח להשתלט על החשוד תוך שהחל לספוג מטחי אבנים לעברו ולעבר ניידת המשטרה. השוטרים עצרו מתפרע נוסף ויצאו מהעיר עם שני החשודים.

בעקבות המעצר החלו להתאסף מאות מתפרעים בכניסה לעיר וסביב נקודת המשטרה בבניין העירייה. מאות מתפרעים החלו ליידות אבנים לעבר נקודת המשטרה בה שהו באותה עת שוטר ומאבטחים. במהלך ההתפרעות הוצתו, כאמור, שלוש ניידת משטרה.

ההתפרעויות בכפר קאסם (צילום: דוברות המשטרה)

שוטרים שיצאו מהניידת ירו באוויר ונמלטו מהמקום. אחד השורטים נפצע באורח קל. לאחר מכן התאספו מאות סביב נקודת המשטרה בעיר והחלו ליידות אבנים, השוטרים שהיו בה, עזבו. אחד המפגינים נתלה על מכנה המנוע של אחת הניידות תוך כדי נסיעה.

בכניסה לעיר הוקם חפ"ק משטרתי, למקום הגיע המפכ"ל רוני אלשיך, והתעדכן בפרטי האירוע. חברי הכנסת אחמד טיבי, עבד אל-חכים חאג' יחיא ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) וח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיעו לכפר בעקבות המהומות. הח"כים דרשו להוציא את כוחות המשטרה מהעיר. אלשיך שוחח עם הח"כים ועם ראש העיר, ובמשטרה הדגישו כי הדין ימוצה עם המתפרעים.

המהומות לא נרגעו והמתפרעים הציתו ניידת נוספת, הבעירו צמיגים - ולפי חלק מהדיווחים אף העלו באש את תחנת המשטרה עצמה - המשטרה מכחישה כי התחנה הועלתה באש.

כוחות משטרה גדולים נערכו בכניסה לעיר, כשעה לאחר תחילת ההתפרעויות הם נכנסו לכפר קאסם, חברו לכוח המשטרתי במקום והחלו לנסות לפזר את ההפגנה באמצעות רימוני הלם וגז מדמיע.

באשר למותו של אחד המתפרעים, אומרים במשטרה כי "מממצאים ראשוניים עולה כי המאבטח האזרחי בנקודת המשטרה שחש בסכנת חיים פתח באש לעבר המתפרעים. תושב העיר בן 21 פונה לבית החולים בילינסון כשהוא פצוע באורח אנוש ומאוחר יותר נקבע מותו. נפתחה חקירה לבירור נסיבות מותו של הצעיר".

עוד נמסר כי "במהלך הלילה קיים מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך הערכת מצב עם פיקוד מחוז מרכז, לאחר מכן קיים פגישה עם חברי כנסת ערביים וראש עיריית כפר קאסם, במסגרת מאמצי ההידברות עם הנהגת הציבור הערבי".

חברי ועדת המעקב של ערביי ישראל התכנסו בכפר בעקבות המהומות. חברי הוועדה הודיעו כי תוכרז רגיעה בכפר במידה והמשטרה תשחרר שני עצורים מההתפרעויות, תוציא את הכוחות מהעיר ותמסור את גופת ההרוג למשפחה.

בנוסף, החליטו חברי ועדת המעקב על שביתה כללית במגזר הערבי - מחר. כמו כן הוחלט על קיום הפגנה ארצית בשבת בכפר קאסם. חברי הוועדה דרשו בנוסף להפסיק את עבודתו של מפקד תחנת המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר