טעה וישלם

"מפתחות הכלא היו בידיו": המחבל הוותיק יוחזר אל מאחורי הסורגים

על יוסף נגזרו לפני כ-50 שנה עשרות שנות מאסר לאחר שרצח שניים ופצע עשרות. שחרורו בעבר בעסקת חילופי שבויים הותנה בכך שלא ישוב ארצה - לאחרונה הוא שב, ונעצר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: עידו ארז, ynet)

הותר לפרסום: ועדת שחרורים מיוחדת קבעה לאחרונה, כי יוסף אבו אל חיר, תושב עכו לשעבר שנכלא ב-1969 בגין שורה של עבירות ביטחוניות, שוחרר בעסקת ג'יבריל וגורש מהארץ לפני 34 שנה, ישלים לרצות את מלוא העונש שנגזר עליו.

בסוף שנות ה-60 הורשע המחבל במקרים רבים של הנחת פצצות במסילת רכבת, חופי רחצה ובתי מגורים שגרמו למותם של שני בני אדם ולפציעתם של רבים אחרים. הפיגועים התרחשו בבתי שכונת בת גלים בחיפה בשנים 68'-67'. בית משפט צבאי גזר עליו 15 עונשי מאסר עולם ובנוסף 20 שנות מאסר ו-10 שנות מאסר. "כל העונשים ירוצו בחופף", קבעו אז השופטים.

כאמור, בשנת 1983 שוחרר יוסף במסגרת 'עסקת ג'יבריל' הראשונה, שכללה החזרת שישה חיילי נח"ל שבויים תמורת שחרור 4,765 מחבלים. התנאי הברור שנקבע אז כחלק מהעסקה היה כי המשוחררים יעזבו את ישראל ולא יחזרו אליה.

אבו אל חיר, גר כל השנים שחלפו ביוון, ומעת לעת ניסה לבדוק אם יתאפשר לו לחזור. בג"ץ ומשרד הפנים הבהירו לו כי אם ישוב לארץ יוחזר אל מאחורי הסורגים, במענה לפניותיו בענין.

לפני כעשרה ימים הוא נעצר בנתב"ג שם נחת מטיסה מאתונה. הוא הובא בפני הוועדה שהחליטה לאחר דיונים בעניינו לבטל את שחרורו ולהחזירו לכלא להמשיך לרצות את מאסר העולם - שעדיין לא נקצב.

הוועדה ציינה בהחלטתה, כי "המשיב הסכים לתנאי זה מלכתחילה ועובדה כי עזב את הארץ לשנים מרובות, תוך ידיעה כי עזיבה זו הותנתה בכתב ההקלה לצמיתות. משבחר העותר לשוב ארצה, הרי הוא עצמו פגע בחירותו בידיעה ברורה ומרצון. על כן, אין לו להלין אלא על עצמו על כך שבחר להיכנס מחדש אל בין כותלי בית הכלא ולהשליך את המפתח שניתן לו".

"מפתחות בית הכלא היו נתונים בידיו של המשיב עצמו. המשיב קיבל מפתחות אלה עם שחרורו. על מנת לשמור על המפתחות היה עליו למלא אחר התנאי שהותנה לגביו. תנאי זה ניתן כאמור על רקע העבירות שעבר, חומרת מעשיו, תקופת עונשו הממושכת והצורך בשמירה על ביטחון המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר