הטעיה וגביית יתר

חברות הסלולר צפויות להיקנס במיליונים

הרשות להגנת הצרכן מבקשת לקנוס את חברות הסלולר במיליוני שקלים בשל גביית יתר והטעיית הלקוחות בכל הקשור לדור הרביעי. סלקום מובילה את רשימת הנקנסות (צרכנות)

(צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

חברות הסלולר עושות הכל כדי להכניס לכיסן כספים נוספים מהלקוחות מה שגרם בסופו של דבר לרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן להחליט להיאבק בתופעה ולקנוס את החברות.

ברשות הודיעו על כוונתם להטיל קנסות בסך כ–1.5 מיליון שקל על שלוש חברות הסלולר הגדולות בגין "הטעיה לגבי התאמה לדור הרביעי" והטילת עיצומים בסך כ-5 מיליון שקל בגין "גביית יתר" נגד סלקום וגולן טלקום.

הקנסות בנוגע לדור הרביעי נוגעים לכך שברשות סבורים כי חברות הסלולר מכרו ושיווקו מכשירי דור רביעי (המותאמים לרשתות סלולר מהדור הרביעי, המאפשרות גלישה מהירה), בעוד בפועל הן לא קיבלו אישור לפרישת רשתות מהדור הרביעי בישראל, וכך בעצם מכרו לצרכנים מכשירים משוכללים לפני שקצבי הגלישה הותאמו לכך.

הקנסות שהוטלו בנוגע לגביית יתר קשורים בטענה שסלקום וגולן טלקום גבו מלקוחותיהן שביקשו להתנתק באמצע החודש תשלום מלא עד לסוף אותו החודש. חוק הגנת הצרכן קובע כי חברות מסחריות מחייבות לנתק את הצרכן מחוזה מתמשך בתוך שלושה ימי עסקים מהרגע שמסרו את הודעת הביטול. כשסלקום מובילה את הרשימה עם קנסות של מעל ארבעה מיליון ש"ח.

העיצומים מוטלים לפי סמכויות האכיפה של הרשות להגנת הצרכן. לאחר הטלת העיצום על חברה, החברה רשאית לעבור שימוע, שבו היא יכולה לפרוש את טענותיה, והעיצום עשוי לקטון.

מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי תחום התקשורת הוצב במקום גבוה בסדר העדיפויות שבתוכנית העבודה של הרשות ל-2016–2017. "אף ששיעור ההוצאות על תקשורת בקרב הוצאות משקי הבית הוא רק 4.5%, שיעור התלונות בתחום הוא 33%", אומרים ברשות. "הסבר אפשרי לתופעה הוא התחרות האגרסיבית בענף, המתבטאת בירידת מחירים ומאופיינת על פי התלונות בשימוש רחב בפרקטיקות מטעות ובלתי־הוגנות כלפי הצרכן, במחיר וגם במרכיבי העסקה".

במועצה לצרכנות מוסיפים כי מתחילת 2015 התקבלו במועצה יותר מ-6,200 תלונות נגד חברות הסלולר, המהוות בממוצע 8% מסך כל התלונות המתקבלות במועצה. אם נוסיף לכך את התלונות המגיעות לגופים צרכניים אחרים, כמו אמון הציבור, ולמשרד התקשורת, בתי המשפט וחברות הסלולר עצמן, אפשר להניח כי מספר התלונות יגיע לעשרות אלפים.

במועצה אמרו כי מספר התלונות ואופיין, מראים כי חברות הסלולר עדיין לא הפנימו והטמיעו את כל החקיקה והרגולציה בנושא הסלולר, את התקנות המחייבות אותן ואת החובה לנהוג בהגינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר