ראיון מיוחד

ח"כ יעקב אשר: "אין גזירות; מי שמתייצב לא ישב במעצר"

עולם התורה פורח ללא גזירות, מאמין כי אריה דרעי יצא נקי מהחקירות, מציג את הפתרונות למצוקת הדיור, מעדכן על 'חוק השבת' ומתחמק מהחלטת גפני • ראיון מיוחד עם ח"כ יעקב אשר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

"עולם התורה פורח, אין גזירות. מי שמתייצב - אין אחד שישב דקה במעצר", כך מצהיר חבר-הכנסת יעקב אשר (דגל התורה) בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" בתגובה להפגנת הגיוס בארה"ב ומבהיר כי מה שרואים משם זה לא מה שמתרחש בארץ.

אשר מתייחס במהלך הראיון לחקירת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ואומר כי "אנחנו מאמינים באמונה שלימה שהוא יצא מזה נקי", מתחמק באלגנטיות משאלת השתתפותו של ח"כ משה גפני ב"וועידת הארץ" לה שותפה 'הקרן החדשה לישראל' ומפרט את פריצות הדרך האחרונות בפתרון מצוקת הדיור של הציבור החרדי.

בימים אלו אנו עדים לקרב עצום. בארה"ב יזמו הפגנת ענק בטענה ל"גזירת גיוס" בישראל, טוענים שם שבחורים ספרדים מהפריפריה מתגייסים בעל כורחם. חילופי מכתבים בין גדולי ישראל, פעילות אדירה להביא לביטול הכינוס שקורא תיגר על גדולי הדור בארץ, האם לדעתך יצליחו לבטל את הכינוס?

"אנחנו מסתכלים ימין ושמאל ולא רואים את מה שכנראה רואים בחוץ לארץ... אני לא רוצה להיכנס למי שרוצה או לא לעשות הפגנה, זו החלטה שלו ולא העניין שלי. אנחנו נמצאים היום בתקופה שעולם התורה פורח, רואים מספרים שרק הולכים וגדלים בעולם הישיבות.

"אני חושב שאם את המשאבים והכסף הרב שמוציאים על כל האופרציה הזו של הפגנות בחו"ל היה מגיע משם לטובת טיפול בנוער נושר, ועוד לפני כן כשהוא צריך את העזרה בתלמוד תורה, גם ספרדי וגם אשכנזי, אם היינו מטפלים...- אני יכול להגיד את זה, כי כראש עיר הקצבתי המון לטיפול בנוער נושר".

ח"כ יעקב אשר בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

אשר מותח ביקורת ואומר: "אני מציע שאת כל המשאבים הללו על הגזירה שלא קיימת, בעיה שאנחנו לא רואים אותה כאן בארץ".

אז משקרים את גדולי ישראל?

"את המסקנות, אני מציע לך שאת הכותרות תעשה אחר כך, תכתוב איך שאתה רוצה אותם. בשימך כמובן. אני אראיין אותך, אתה רואה את גזירת הגיוס? אנחנו רואים דבר אחד שמי שמתייצב אין אחד שישב דקה במעצר".

מי אשם בכך שהזירה בחו"ל הופקרה כך ש'הפלג הירושלמי' הצליחו לשכנע את גדולי הרבנים שם במסרים שלהם?

"מאחר ואני לא בתפקיד דיפלומטי, אני לא יודע מה קורה בחו"ל. זו פרשנות, זה משאיר לך בטור פרשני. אנחנו יודעים דבר שאנחנו כאן בארץ, עושים את עבודתנו עם גדולי ישאל בהדרכה, עולם התורה פורח, אין גזירות".

ח"כ יעקב אשר על הפתרונות למצוקת הדיור החרדית

אבל יש את גזירת השבת, במושב הקודם אמרתם שתעבירו את חוק השבת - גם על תל-אביב - במושב הקיץ, איפה זה עומד?

"החוק מונח על שולחן הכנסת".

גם חוק הכותל מונח על שולחן הכנסת, אבל הוא לא מקודם...

"ההבדל היחיד בין חוק הכותל לחוק השבת. הכותל אם אתה בוחן במבחן התוצאה, כרגע אין בעיה. אם תהיה בעיה נטפל בה".

ראש הממשלה הבין שיש כאן איום של משבר קואליציוני בחוק השבת?

"חד משמעי. ראש הממשלה הוא אדם פיקח מאוד ויודע עברית".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עובר ימים לא קלים, מה המסר שלכם לש"ס? יצא לכם לדבר איתו?

"לא יצא לי באופן אישי לדבר. שלחתי לו הודעה בערב החג. בוודאי שמחזקים אותו. אנחנו יודעים את הפעילות שהוא עושה יחד איתנו. זה לא פוגע רק בש"ס, זה פוגע בכולנו. וכשמנסים להוציא אותו משלוותו ומעיסוקיו, בוודאי שזה פוגע בכולם.

"מאמינים באמונה שלימה שהוא יצא מזה נקי ויוכל להמשיך הלאה את העובדה המציונת שהוא עושה".

ח"כ יעקב אשר

אם היו מזמינים אותך לנאום בוועידת הארץ שנעשית בשיתוף הקרן החדשה לישראל, שתומכת רבות ברפורמים - האם היית נענה להזמנה או שלדעתך צריך להחרים את האירוע?

"שאלה הבאה".

והתשובה?

"שאלה הבאה... לא הוזמנתי, תזמין, תסדר לי הזמנה קודם כל, למה לחלום על דבר שכנראה אני לא נמצא ברשימה".

אתה חושב שחבר הכנסת גפני צריך להשתתף?

"קודם כל תעבוד על זה שיזמינו אותי, אחר כך נראה...".

אתה חושב שח"כ גפני קיבל החלטה נכונה להשתתף?

"ידידי ישי, תעבור לשאלה הבאה. אני סומך על הרב גפני, הוא איש עם הרבה מאוד ניסיון, הרבה מאוד ידע, ואני בטוח שהוא ידע לעשות את מה שצריך לעשות, סמוך עליו".

הנושא האמיתי שמעניין את הציבור החרדי זה נושא הדיור. אתה חושב שבחודשים האחרונים עלינו על דרך המלך לפתרון המצוקה?

"אני חושב שהתחלנו בזה אבל זה לא משהו שאנחנו יכולים להזניח לרגע אחד, ואנחנו לא מזניחים. היו כמה פריצות דרך, כמו בנושא של 'שפיר' שיבחן בסוף במבחן הביצוע, ועל כך אני יעדכן אותך בישיבה שהיתה לנו אתמול במשרד האוצר".

לדבריו: "יש גם את נושא אלעד שקיבל פריצת דרך גדולה לאחר פעילות ענפה שלנו עם ח"כ גפני מול מנכ"ל משרד הביטחון שבעצם ויתר על שטח אש של 1200 דונם בעיר אלעד. זה נותן אפשרות לפתוח ולתכנן שמה אלפי יחידות דיור ביחד עם עוד הסכם עם המועצות המקומיות דרום השרון וחבל מודיעין, שזה יכול להביא לכמות גדולה מאוד של יחידות דיור, אולי אפילו 10,000.

"לגבי שפיר הייתה אתמול ישיבה עם ראש מטה הדיור יצחקי וראש מטה השר דרעי. שפיר יוצאת לתכנון ממש בימים אלו, שפיר יוצאת לדרך. אלעד גם יוצאת לדרך, יש שם התפתחות, הולך להיות הסכם גג באלעד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר