כוחות הקואליציה תקפו שוב את תומכי אסד

בפעם השנייה תוך שלושה שבועות תקפו כוחות הקואליציה את הכוחות שתומכים באסד בטענה כי הם מאיימים על הכוחות האמריקאים ושותפיהם, המורדים בדרום סוריה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שוב ארה"ב תוקפת בסוריה את תומכי אסד. זו הפעם השנייה בתוך שלושה שבועות. מטוסי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית הנלחמת נגד דאעש תקפו כוחות המזוהים עם משטרו של הנשיא בשאר אסד באזור א-תנף סמוך לגבול עיראק, כך נמסר בהודעה רשמית מטעם הקואליציה. לפי לשון הודעת הפנטגון, הכוחות הסוריים איימו על הכוחות האמריקניים ושותפיהם בדרום המדינה.

"חרף התראות ואזהרות קודמות, כוחות הנלחמים עבור המשטר הסורי נכנסו לאזור חיץ מפורז ומוסכם עם טנק, ארטילריה, נשק נגד מטוסים, רכבים משוריינים ויותר מ-60 חיילים", נמסר. לפי הודעת הפנטגון, האזור המפורז מוסכם גם על ידי רוסיה – בעלת בריתו של אסד לצד איראן ומיליציות שיעיות שונות.

"הקואליציה לא מנסה להילחם במשטר הסורי או בכוחות המזוהים עם המשטר, אך מוכנה להגן על עצמה אם הכוחות התומכים במשטר יסרבו לנטוש את האזורים המפורזים", נמסר בנוסף.

מצבא סוריה נמסר כי מטוסי הקואליציה הבינלאומית תקפו ביום ב' אחר הצהריים את אחד מעמדותיו הצבאיות בכביש א-נתפ באזור א-שחימה בפרבר המזרחי של העיר חומס. כתוצאה מכך היו מספר הרוגים ונגרמו נזקים.

גורם צבאי סורי מסר כי "התוקפנות הזו מדגישה פעם נוספת את העמדה של הכוחות האלה, שתומכים בטרור בזמן שהצבא הסורי ובעלי בריתו נוחלים הישגים יום יומיים במאבק נגד ארגון דאעש. הפיקוד הכללי של צבא סוריה מזהיר מהסכנות הטמונות בהסלמה הזו והשלכותיה".

בנוסף, צבא סוריה קרא למטוסי הקואליציה להפסיק את הפעולות התוקפניות האלה יהיה אשר יהיה התירוץ שלהן: "הצבא הסורי ובעלי בריתו נחושים להמשיך את המלחמה נגד ארגוני הטרור ובראשם דאעש וג'בהת א-נוסרה ולרדוף אחר שרידיהם בכל רחבי סוריה".

כזכור, לפני פחות משלושה שבועות תקפו מטוסיה של הקואליציה הבינלאומית, בצעד נדיר, כוחות המזוהים עם משטר אסד בשטח סוריה. התקיפה, שכוונה נגד מיליציה התומכת באסד וזוכה לתמיכה מאיראן, נעשתה קרוב לגבול סוריה-ירדן. בארה"ב אמרו לאחר התקיפה היא נועדה למנוע התקרבות של כוחות תומכי אסד אל כוחות המורדים שבהם תומכת ארה"ב. בסוריה, באופן טבעי, גינו בחריפות את התקיפה של כוחות הקואליציה שמטרתם הרשמית היא להילחם בארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

ארה"ב אמנם תקפה גם כמה שבועות לפני כן בסיס של צבא אסד בעזרת טילים מהים בעקבות הטבח הכימי שביצע המשטר באזרחים, אבל תקיפות אוויריות מסוג זו שבוצעה היום ולפני שלושה שבועות הן חריגות בלחימה המתמשכת במדינה ונועדו כאמור להגן על כוחות המורדים שחלקם נתמכים בידי הקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר