ברכבת שוקלים לחייב בתשלום על אופניים

מסקר שחולק לנוסעי רכבת ישראל עולה כי ברכבת שוקלים לחייב העלאת אופניים בתשלום נוסף. ברכבת ישראל אישרו את הדברים אך אמרו כי עדיין אין החלטה סופית בנושא (תח"צ)

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ברכבת ישראל בוחנים אפשרות לתוספת תשלום על העלאת אופניים לקרונות הרכבת, כך עולה מסקר שהתבקשו נוסעי הרכבת בקרון המיועד להעלאת אופניים להשיב עליו.

לפי הדיווח ב-ynet, במסגרת הסקר נשאלו הנוסעים שהיו רחוקים מלהתלהב מהרעיון, האם יעלו על הרכבת עם אופניים אם העלות הכרוכה בכך תהיה תוספת של חמישה שקלים לכרטיס הנסיעה, וכן נשאלו על תשלום לחניית האופניים בתחנה.

ברכבת ישראל אישרו את הליך הבחינה והבהירו שבמדינות רבות בעולם נהוג תשלום על נסיעת אופניים, אך הוסיפו כי אין החלטה בנושא.

אחת הסיבות ככל הנראה לבחינת הנושא היא כמות האופניים החשמליים שמועלים לרכבת וגורמים לעתים לאי נוחות אם כי ייתכן והיתרון הנגרם מכך שאותם נוסעים אינם עושים שימוש ברכבם הפרטי ובכך מקלים על העומס בכבישים גדול יותר.

במדינות רבות בעולם מעודדים באופן מוצהר את השימוש באופניים ברכבת ואף מקצים לשם כך "חניון" מיוחד בתוך הקרון שמאפשר לתלות את האופניים בצורה שלא תתפוס מקום רב ותאפשר לנוסעים להשתמש באופניהם כדי להגיע לעבודה.

מתלה לאופניים באמסטרדם (שאטרסטוק)

חברת הכנסת יעל כהן פארן הציגה את עצמם קיומו של הסקר בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית בראשות ח"כ דב חנין שהתכנסה הבוקר. "לפני כשבוע קיבלתי פנייה מנוסע רכבת אשר בעת נסיעתו קיבל סקר שבו נשאל לגבי נכונותו לשלם עבור האופניים. מדהים בעיניי שרכבת ישראל בכלל שוקלת לגבות תשלום עבור האופניים, במקום לעודד את כל הנוסעים להגיע עם אופניים ולהעלות אותם לרכבת. אני מתכוונת לפנות בעניין לשר התחבורה ולמנכ"ל הרכבת כדי למנוע את ההתנהלות החלמאית", היא אמרה.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "יצאנו בסקר מדגמי בקרב רוכבי האופניים על מנת לבחון את נושא השירות בדרך לתחנות הרכבת, בסביבתן ובתוך הרכבת. הסקר מציע ובודק אפשרויות שונות היכולות לשפר את השירות לרוכבי האופניים ולהביא ליתר נוחות ויעילות במשולב עם הרכבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר