ריי המוביל

טראמפ הכריז על מועמדו לראשות ה-FBI

כריסטופר ריי הוא מועמדו של הנשיא טראמפ לראשות ה-FBI שנותרה ללא מנהל מאז הכריז טראמפ על פיטוריו של ג'יימס קומי בשל המחלוקת על חקירת הקשרים עם רוסיה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע בצהריים (רביעי) בחשבון הטוויטר הפעיל שלו על בחירתו של כריסטופר ריי לתפקיד ראש ה-FBI החדש, כמעט חודש אחרי פיטוריו של ג'יימס קומי "שנבעט" מהתפקיד ככל הנראה בשל החקירה על הקשרים בין רוסיה לאנשי הקמפיין של טראמפ.

"אני אציע את מועמדותו של כריסטופר ריי, אדם בעל כישורים שאין בהם דופי, לתפקיד ראש ה-FBI החדש. פרטים נוספים בהמשך", כתב טראמפ בטוויטר.

המינוי של טראמפ חייב לקבל את אישור הסנאט כדי שריי ייכנס לתפקיד, אך לא צפויה לו שם התנגדות גדולה מידי לאור שליטת הרפובליקנים בסנאט.

בתקשורת האמריקאית ציינו כי הבחירה בריי מפתיעה למדי מאחר שעד לימים האחרונים שמו לא עלה ברשימת המועמדים. בימים האחרונים נפגש טראמפ עם המועמדים הסופיים לראשות הבולשת הפדרלית וככל הנראה במהלך פגישות אלו התחזקה מועמדותו של ריי.

ריי בן ה-50 עבד במשרד המשפטים האמריקני בתקופת הנשיא ג'ורג' בוש, בין 2003 ל-2005, והיה עוזר היועץ המשפטי. הוא עורך דין בהכשרתו, ובשנים האחרונות ייצג את מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, שהסתבך בפרשת שחיתות.

כזכור, לפני חודש פיטר טראמפ את ג'יימס קומי מראשות ה-FBI, על רקע חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות והקשר בין אנשי טראמפ לבכירים בקרמלין. מחר יגיע קומי למסור עדות בסנאט. בעדותו הוא צפוי לספר שטראמפ הפעיל עליו לחץ לסגת מהחקירה נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, בגין הקשרים שניהל עם בכירים רוסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר