"מופתעת מהיחס"

השגרירה בכותל: "רוצה להיות כאחד האדם"

שגרירת ארה"ב באו"ם ביקרה בכותל המערבי וסירבה להתפלל בשטח שגודר עבורה בעזרת הנשים, תוך שהיא אומרת: "אני רוצה להיות כאן כאחד האדם". צפו בתיעוד מהביקור (חדשות)

ניקי היילי בכותל המערבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, המבקרת בימים אלו בישראל, הגיעה אחר הצהריים (רביעי) לרבחת הכותל המערבי ונשאה במקום תפילה. היילי מונתה לשגרירה לפני מספר חודשים ומאז מגנה בחריפות על העמדות הישראליות באו"ם.

בביקורה בכותל, היא קיבלה מרב המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ הסבר על חשיבות המקום לעם היהודי, והפתיעה בהמשך כשסירבה להתפלל במקום שגודר במיוחד בשבילה וביקשה להתפלל יחד עם שאר הנשים בעזרת הנשים. "אני רוצה להיות כאן כאחד האדם" אמרה.

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"אני נפעמת מאוד מהיחס החם שהציבור בישראל נותן לי. זה לא מגיע לי, אני רק אומרת את האמת. זה מאוד כואב שרק עכשיו אחרי הרבה שנים אומרים בגלוי את האמת" אמרה היילי בכותל המערבי.

מוקדם יותר היא נפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. "כל מה שעשיתי הוא לומר את האמת ואני די נפעמת מהתגובות. זה היה מנהג באו"ם, משהו שהם רגילים לעשות, ואם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זו בריונות - והאו"ם התנהג כך כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול" אמרה לנתניהו.

היא הוסיפה: "אנחנו מתחילים לראות שינוי. אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה. אי אפשר לשבת שם ומכל המדינות לסמן דווקא את ישראל".

נאום של היילי באו"ם שזכה לאהדה רבה בישראל (צילום: האו"ם, תרגום: "ישראל שלי")

ראש הממשלה אמר לשגרירה: "תודה על כל העזרה שלך ועל התייצבותך לצד ישראל, לצד האמת, שהיא התייצבות לצדה של אמריקה. האמת היא שבעיניי זו התייצבות לצדו של האו"ם, כפי שהוא היה אמור להיות כאשר נוסד לראשונה".

"יש לנו אמרה עתיקה בעברית שכשאנשים אומרים את האמת, אפשר לחוש זאת ואנשים חשים זאת. הם לא רק מבינים את זה, הם חשים את זה. ואנו חשים את זה. אנו שמחים לראות את פירות המאמצים שלך. זה היגיון פשוט שלא רואים אותו הרבה, וקשת רחבה מאוד של אנשים מגיבים אליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר