"מצפצף" על כולם

צפון קוריאה ביצעה ניסוי שיגור טילים נוסף

למרות הסנקציות שאושרו כנגד צפון קוריאה רק בשבוע שעבר בעקבות ניסויי הטילים ממשיכה פיונגיאנג ב"עסקים כרגיל" וביצעה ניסוי נוסף של מטח טילים בליסטיים (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שבוע לאחר הרחבת הסנקציות על צפון קוריאה בשל השיגורים התכופים - מנהיגה הדיקטטור קים ג'ונג און ממשיך להתגרות במערב עם שיגור נוסף של מטח טילים בליסטיים מהעיר וונסאן שבחופה המזרחי של המדינה המסוגרת. כך דווח בסוכנות הידיעות יונהפ בעקבות הודעת צבא דרום קוריאה.

יו"ר המטות המשולבים בדרום קוריאה העריך כי הטילים שוגרו למרחק של כ-200 קילומטרים במטרה לבחון את רמת דיוקם, וכי הם מיועדים לפגוע בספינות. הנשיא מון ג'יאה-אין עבר תדרוך בנושא. מדובר בשיגור הרביעי של צפון קוריאה מאז השבעתו של הנשיא הדרום קוריאני לתפקיד בחודש שעבר ובדרום חוששים ובצדק מפני פעילות מלחמתית מול השכנה הצפונית.

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה בשבוע שעבר שורת סנקציות נוספות נגד צפון קוריאה בעקבות ניסויי הטילים החוזרים ונשנים בתקופה האחרונה. מדובר בפעם הראשונה שהמועצה אימצה החלטה שהוסכמה ע"י ארצות הברית וסין, בעלת בריתה היחידה של פיונגיאנג.

שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי שמבקרת בישראל בימים אלו, אמרה לאחר ההצבעה במועצת הביטחון כי "ארה"ב תמשיך לחפש פתרון דיפלומטי של שלום למצב הזה",

היילי הוסיפה: "מעבר לצעדים המדיניים והכלכליים, ארה"ב נשארת מוכנה לפעול נגד התוקפנות של צפון קוריאה באמצעים אחרים, אם יהיה בכך צורך. מועצת הביטחון שולחת היום מסר ברור לצפון קוריאה – הפסיקו לשגר טילים בליסטיים או התמודדו עם התוצאות".

מנגד האמריקאים נערכים גם מבחינה צבאית למצב בו יירו הצפון קוריאנים טילים בליסטיים נגדם. ארה"ב ערכה לפני כשבוע וחצי ניסוי מוצלח ביירוט טיל בליסטי בין-יבשתי. הטיל הניסיוני נורה מאיי מרשל שבאוקיינוס השקט והטיל המיירט נורה מבסיס חיל האוויר ונדנברג שבקליפורניה. בכלי התקשורת האמריקניים דווח כי זו הפעם הראשונה שהפנטגון מנסה להשמיד מטרה דומה לזו שצפון קוריאה מאיימת לירות על ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר