הלחץ של טראמפ

הפלסטינים מוותרים על הקפאת הבנייה

יועצו של אבו מאזן, מוחמד מוסטפא אמר כי אבו מאזן החליט לוותר זמנית על דרישתו להקפאת הבנייה ביו"ש כתנאי מוקדם למשא ומתן עם ישראל. התירוץ: טראמפ זכה לאימון (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ לוחץ חזק (צילום: פלאש 90)

שינוי מגמה אמיתי? הלחץ של טראמפ על הפלסטינים מתחיל להניב פרי. מוחמד מוסטפא, יועץ כלכלי בכיר של אבו מאזן ולשעבר סגן ראש הממשלה הפלסטיני, אמר בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי הנשיא הפלסטיני אבו מאזן יוותר זמנית על דרישתו להקפאת הבנייה הישראלית ביהודה ושומרון, זאת כדי לאפשר את חידוש המשא ומתן.

היועץ הבכיר הוסיף כי אבו מאזן גם יצמצם את הקמפיין הפלסטיני שנועד להעמיד לדין ישראלים בהאג בגין פשעי מלחמה ולהביא לגינויים באו"ם נגד ישראל. "הפעם לא הצבנו את ההתנחלויות כנושא שבחזית", אמר היועץ, "אנחנו חושבים שעדיף לכולנו עכשיו להתמקד בלתת צ'אנס לממשל החדש".

מוחמד שתייה, יועץ בכיר נוסף של אבו מאזן וחבר הוועדה המרכזית לקביעת מדיניות, אמר כי טראמפ הרוויח את האמון הפלסטיני כשדחה את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. "יש דינמיקה חדשה, עניין השגרירות מאחורינו", אמר שתייה.

היועץ הפלסטיני הוסיף ואמר כי "עם הממשל הזה, הבית הלבן מחויב וזה הבדל עצום". עם זאת, הוא הדגיש: "זה לא אומר שאני אופטימי, אל תבין אותי לא נכון".

מדובר בהתקדמות אדירה מבחינת טראמפ שהצליח בביקורו האחרון להפעיל לחץ על הפלסטינים להראות נכונות למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. כזכור, אובמה באמצעות ג'ון קרי לא הצליחו להשיג ולו התקדמות דלה ב-8 שנות הממשל שלו והמשא ומתן קפא לחלוטין. טראמפ באמצעות שליחו למזה"ת ג'ייסון גרינבלט מקווה להצליח היכן שקודמו נכשל ולהביא לקידום התהליך המדיני גם אם לא בצורה בה הפלסטינים דמיינו וחשבו שיקבלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר