פייסבוק תסייע לכוחות הצלה באסונות טבע

פיצ'ר חדש של הרשת החברתית הגדולה בעולם יאפשר לארגוני ההצלה לקבל מידע בזמן אמת במקרי אסונות טבע כדי לזהות היכן נמצאים הנפגעים ולהיכן להפנות עזרה (אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: פייסבוק)

פייסבוק דיווחה אתמול (רביעי) בחשבון הפייסבוק הרשמי של החברה כי הרשת החברתית הגדולה צפויה להרחיב את הפעילות שלה בכל הקשור לדיווח על אזורי אסון ולאפשר לכוחות ההצלה לקבל נתונים על המשתמשים ברשת שנמצאים באזורים שנפגעו.

כזכור, לפני כשנתיים השיקה פייסבוק את ה-Safety Check שמאפשר למי שנמצא באיזורי אסון לאשר שהם בטוחים וכך להרגיע את חבריהם ומשפחתם. עכשיו, מדובר בצעד קדימה בתחום.

בפוסט שפרסמה מולי ג'קמן, אחראית מחקר קשרי חוץ בפייסבוק, היא מסבירה כי בזמן אסון או מקרה חירום דוגמת רעידת אדמה, אש או שיטפונות תייצר החברה 3 סוגים של "מפות אסון", שיכללו נתונים שמתבססים על נתוני המיקום של המשתמש.

המפה הראשונה היא מפת מיקומים בזמן אמת של האנשים. כך יוכלו כוחות ההצלה לראות היכן מרוכזים האנשים, ולהעביר לשם כוחות סיוע. בנוסף, תכלול המפה השוואה לזמני שגרה שמתבססת על נתונים היסטוריים ועל נתוני לוויין.

המפה השנייה היא מפת התנועה והיא מציגה את דפוסי התנועה של האנשים מאזורי האסון. כך למשל יוכלו ארגוני הסיוע לחזות להיכן נודדת האוכלוסייה שנפגעה באסון ולהציב שם אספקה וכח אדם מבעוד מועד. בנוסף, יכולה המפה לעזור לכוחות הביטחון לראות היכן צפויים עומסי תנועה של האנשים ולהיערך בהתאם.

המפה השלישית היא מפת סימוני ה'אני בטוח'. מדובר במפה שמתבססת על פיצ'ר ה-Safety Check המוכר כבר, אולם בעוד שהסימנים המקוריים מוצגים רק לחברי הפייסבוק של המשתמש, המפה תציג בצורה אנונימית ריכוזים של הסימונים האלו. כך יוכלו כוחות ההצלה וארגוני הסיוע לראות היכן יש ריכוז גדול יותר של סימנים והיכן יש פחות סימונים כאלו.

פייסבוק: אין חשש לפרטיות

בפייסבוק מרגיעים כי המידע יישאר סודי ואנונימי ויימסר רק לארגונים דוגמת הצלב האדום וכדומה שהתחייבו לכבד את כללי הפרטיות והאבטחה של החברה. בפייסבוק מדגישים שהחברה תוסיף עוד ארגוני סיוע והצלה בהמשך.

"אנחנו מאמינים שהפלטפורמה שלנו היא מקור יקר ערך של אינפורמציה שיכולה לעזור לארגונים לסייע בצורה טובה יותר לנפגעים. אנחנו מקווים שהמידע יעזור לקהילות לקבל את האינפורמציה שהם צריכים כדי לשחזר ולהתאושש מאסונות", כתבה ג'קמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר