הבחירות לפרלמנט בצרפת

מאיר חביב: "החרדים לא מצביעים; יש מצב חירום, זו סכנה"

ערב הבחירות לפרלמנט הצרפתי, מתייצב מאיר חביב, לראיון מיוחד ב"כיכר השבת". חביב מזהיר כי מדובר במצב חירום וכי מקומו כיהודי שומר שבת - היחיד בפרלמנט - בסכנה • צפו בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ראיון מיוחד: ערב הבחירות לפרלמנט הצרפתי, מתייצב מאיר חביב, חבר הפרלמנט היהודי הראשון והיחיד בצרפת, לראיון מיוחד ב"כיכר השבת". חביב מזהיר כי מדובר במצב חירום וכי מקומו כיהודי שומר שבת היחיד בפרלמנט - בסכנה.

בפתח הראיון מספר חביב: "היה סיבוב ראשון שהיו 17 מועמדים, שניים עלו לסיבוב השני, אני ופלורנס פבו דרורי, אנחנו כמעט בתיקו. בארץ קיבלתי ברוך-השם 74%. אבל יש (עוד מדינות בוחרות) איטליה, יוון, טורקיה. אז בסך הכל זה כמעט מתאזן, וכעת יש סיבוב שני".

"פעם ראשונה יש חבר פרלמנט יהודי וגם שומר שבת", מספר מאיר חביב, "קיבלתי את הברכות של גדולי הדור. הרב שטיינמן, הרב קנייבסקי, הרב עמאר והרב אדלשטיין. קראו להפסיק ללמוד וללכת להצביע".

מה כה חשוב שיהיה חבר פרלמנט יהודי בצרפת?

"המלחמה הראשונה שלי הייתה בעד השחיטה וברית המילה. החוק שהירוקים רצו, שבגלל שהבהמה סובלת, שיעשו הרדמה לפני השחיטה, אני חבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תיאמנו שיחה עם נשיא צרפת והנושא סודר".

"אני יהודי גאה", הוא מדגיש שוב, "צרפתי גאה ואוהב צרפת. אוהב את ישראל, מי ששמר את עם ישראל זו התורה. אני לא חרדי אבל שומר שבת".

מאיר חביב בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

בשלב הזה עובר מאיר חביב לתקוף את פלורנס פבו דרורי, המועמדת המתמודדת נגדו: "בגלל ששבע חנויות נסגרו בשבת היא כתבה שהיא כבר לא מאמינה לראש העיר ניר ברקת, שמשתחווה מול הדתיים, כך היא כתבה. אני אומר: זו זכות שלה לא להיות דתייה, אבל היא צריכה לכבד אנשים דתיים, אני מאמין שהיא לא מאמינה - זו זכותה, אבל לכבד את אלו שרוצים להאמין".

מאיר חביב זועם על העובדה שהחרדים לא יוצאים להצביע בארץ: "לצערי הם לא הלכו, ישי - אני אומר לך. יש סכנה שאני לא אבחר, אנשים לא הולכים להצביע. אנשים לא ידעו שיש בחירות. אם אנשים לא הולכים להצביע - אני לא אבחר. ראש הממשלה הסביר עד כמה אני חשוב לקשר הישראלי צרפתי".

אז הבעיה שהחרדים הצרפתים לא יוצאים להצביע?

"הם לא הולכים להצביע. הם לא הולכים להצביע. אני אומר חד וחלק. רק שבעה אחוז הלכו להצביע, זה זניח. אני יודע שזה קשה. אנשים צריכים להתגייס. גדולי הדור ביקשו ללכת להצביע, כך גם ראש הממשלה וראש העיר ירושלים, אבל אנשים לא הולכים להצביע. יש מצב חירום ללכת ולהצביע".

מאיר חביב מקבל את ברכת מרן ראש הישיבה

בהמשך הראיון התייחס חבר הפרלמנט הצרפתי לטרור באירופה ואמר: "אני אמרתי בזמנו שתמיד מתחילים עם היהודים. בהתחלה זה היה בשקט מוחלט. כשהיה פיגוע דריסה בירושלים - אמרו שזה לאומני ואני אמרתי שזה יגיע אצלנו. וזה הגיע כפליים. זה מתחיל עם היהודים. האנטישמיות קיימת".

"צריך להתעורר", מוסיף חביב, "אם היהודים לא יכולים לחיות בצרפת אף אחד לא יכול לחיות. זה מה שאני אומר".

בסיום הראיון התייחס חביב גם לקשר האישי שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר