הופעה פומבית ראשונה

ג'יימס קומי, ראש ה-FBI שפוטר: 'אני כבר מבולבל'

בעדותו של הבכיר הביטחוני לשעבר, שנטען כי פיטוריו ע"י טראמפ היו בשל חקירתו את קשריו עם רוסיה, הוא פרס בפני חברי הסנאט את השתלשלות האירועים המרתקת. צפו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קומי בעדותו (צילום: מתוך FOX 10 Phoenix ביוטיוב)

וועדת המודיעין של הסנאט בארה"ב שמעה היום (חמישי) את עדותו ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי על חקירת הקשרים בין רוסיה לאנשי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שכזכור פיטר אותו על רקע זה מתפקידו הביטחוני הבכיר.

בפתח הופעתו הפומבית הראשונה מאז שפוטר, אמר קומי בציניות כי "התבלבל" מההסברים לפיטוריו: "הבנתי שנשיא יכול לפטר אותי מכל סיבה שהיא - או ללא סיבה. היו לי שיחות עם הנשיא לפני שנכנס לתפקידו ולאחר מכן. הוא אמר שאני עושה עבודה נהדרת, ולכן זה בלבל אותי שהוא פיטר אותי בגלל החקירה לגבי רוסיה".

לדבריו, "ממשל טראמפ השמיץ אותי ושיקר בנוגע לעבודתי. אלו היו שקרים, אני מצטער שה-FBI היה צריך לשמוע אותם", אמר קומי על ההסברים להדחתו, והוסיף כי "אין ספק שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארה"ב", קומי הפתיע כשהודה שטראמפ לא ביקש ממנו להפסיק את החקירה.

קומי הסביר, כי בניגוד לשיחות שניהל עם הנשיאים הקודמים, בוש ואובמה, את השיחות עם טראמפ הוא הרגיש צורך לתעד בשל חששו שטראמפ עשוי לשקר בנוגע לאופי השיחות. "ידעתי שעשוי להגיע היום שבו אני אצטרך את התיעוד הזה כדי להגן על עצמי", אמר.

כזכור, פרטים מהשיחות פורסמו עוד טרם עדותו היום אחר הצהריים בסנאט, בעדות כתובה שבה טען קומי כי טראמפ דרש ממנו "הצהרת נאמנות". טראמפ הכחיש עוד קודם את הדיווחים על אותה "הצהרת נאמנות".

"הנשיא ואני אכלנו ארוחת ערב ב-18:30 ב-27 בינואר בבית הלבן", צוטטה עדותו הכתובה של קומי. "התברר שזה רק שנינו. ישבנו בשולחן קטן, שני דיילים מהצי שירתו אותנו ונכנסו לחדר רק כדי להגיש אוכל ומשקאות. הנשיא החל בכך ששאל אותי אם אני רוצה להישאר ראש ה-FBI. זה נשמע לי מוזר כי הוא כבר אמר לי פעמיים בשיחות קודמות כי הוא מקווה שאני אשאר, והבטחתי לו שאני מתכוון לעשות זאת. הוא אמר שהרבה אנשים רוצים את התפקיד שלי, ושהוא יבין אם אחליט לפרוש עקב מה שעברתי בשנה שעברה".

"הגבתי באומרי שאני אוהב את עבודתי ומתכוון להישאר ולמצות את עשר שנות הכהונה. הוספתי שאני לא 'מאמין' בדרך שבה פוליטיקאים מתייחסים למילה, אבל תמיד תוכל לסמוך עליי שאומר את האמת. הוספתי שאני לא בצד של אף פוליטיקאי. כמה רגעים אחר כך אמר הנשיא 'אני צריך נאמנות, אני מצפה לנאמנות'. לא זזתי, דיברתי או שיניתי את הבעת הפנים במהלך השתיקה ששררה לאחר מכן. פשוט הגבנו אחד לשני בשתיקה".

עורך דינו של טראמפ, מארק קסוביץ', פרסם היום הצהרה שבה נכתב: "נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מרוצה שראש ה-FBI המפוטר ג'יימס קומי אישר בעדות שהוכנה מראש לסנאט כי טראמפ לא היה תחת חקירה במסגרת הפרשה של התערבות רוסית לכאורה בבחירות האמריקניות. הנשיא מרוצה שמר קומי סוף סוף אישר באופן פומבי את הדו"חות הפרטיים שלו שקבעו כי הנשיא לא היה תחת חקירה בשום הקשר רוסי. הנשיא מרגיש מזוכה לחלוטין ובאופן מלא".

אתמול, כחודש אחרי שפיטר את קומי, הודיע טראמפ בטוויטר כי בחר ראש FBI חדש - כריסטופר ריי, עו"ד פרטי ולשעבר בכיר במשרד המשפטים. יצויין, כי כנשיא יכול היה טראמפ להשתמש בסמכותו כדי למנוע את העדות של קומי, אך הוא בחר שלא לעשות זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר