ההבלגה הסתיימה

לראשונה: מל"ט סורי תקף את כוחות ארה"ב - שתקפו בחזרה

מזה תקופה ארוכה שארה"ב לא מסתירה כי היא - וכוחות הקואליציה בהובלתה - נוכחים על אדמת סוריה ונלחמים במשטר אסד ובלוחמי דאע"ש כאחד. לראשונה, היום, אסד מגיב צבאית ותוקף אותם (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מורדי אסד תוקפים את כוחותיו, היום (צילום: מתוך פייסבוק)

מטוס ללא טייס הפועל בשירות צבא אסד, תקף הערב (חמישי) כוחות צבאיים של הקואליציה הבינלאומית הנלחמת בסוריה בהובלתה של ארצות הברית.

דובר הכוחות הדגיש, כי זו הפעם הראשונה שכוחות של הקואליציה הותקפו בצורה זו. כנראה בתגובה לכך, תקפה ארה"ב בפעם השלישית במספר בשלושת השבועות האחרונים כוחות בשירות צבא אסד.

"הצבא האמריקני תקף מל"ט שירה לעבר כוחות הקואליציה, וכן כלי רכב שנשאו נשק. לא היו נפגעים בקרב כוחות הקואליציה", נכתב בהודעת הקואליציה.

בתוך כך, אחד מפלגי המורדים במשטר אסד, "צבא הקומנדו של המהפכה", טען היום שהצליח להפיל מזל"ט איראני במדבר הסורי - זאת לאחר שאתמול פורסם סרטון שמתעד, כביכול, איך האיראנים מתחקים אחרי מל"ט אמריקני במדבר הסורי ומתרברבים בכך.

המעקב האיראני אחר המל"ט האמריקני, לטענתם (צילום: מתוך פייסבוק)

גם שלשום תקפו מטוסי הקואליציה הבינלאומית את הכוחות המזוהים עם משטר אסד באזור א-תנף, סמוך לגבול עיראק. בהודעת הפנטגון האמריקני נאמר: "הכוחות הסוריים איימו על הכוחות האמריקניים ושותפיהם בדרום המדינה. חרף התראות ואזהרות קודמות, כוחות הנלחמים עבור המשטר הסורי נכנסו לאזור חיץ מפורז ומוסכם עם טנק, ארטילריה, נשק נגד מטוסים, רכבים משוריינים ויותר מ-60 חיילים".

בתקיפה זו נהרגו לפחות 17 חיילים וחמושים. גורם רשמי בצבא אסד אישר אתמול את התקיפה של מטוסי הקואליציה הבינלאומית נגדו, והוסיף: "התוקפנות הזו מדגישה פעם נוספת את העמדה של הכוחות האלה, שתומכים בטרור בזמן שהצבא הסורי ובעלי בריתו נוחלים הישגים יום יומיים במאבק נגד ארגון דאעש. הפיקוד הכללי של צבא סוריה מזהיר מהסכנות הטמונות בהסלמה הזו והשלכותיה".

"הצבא הסורי ובעלי בריתו נחושים להמשיך את המלחמה נגד ארגוני הטרור ובראשם דאעש וג'בהת א-נוסרה ולרדוף אחר שרידיהם בכל רחבי סוריה", הוסיף הגורם.

תוצאות הפלת המזל"ט האיראני, לטענת המורדים (צילום: מתוך פייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר