"כולן נמלטו החוצה"

בהלה בחתונת נכדי האדמו"רים: תקרת עזרת הנשים קרסה

גג עזרת הנשים באולמי שירת ירושלים קרס במהלך חתונת חסידי זוטשקה-זוועהיל, בנס יש נפגעות חרדה בלבד. לפני מספר שנים פועל נמחץ למוות במקום בשל אי הקפדה על נהלי בטיחות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההמונים מחוץ לאולם (צילום: כיכר השבת ויוסף זיאת, קבוצת "מדברים תקשורת")

באולמי 'שירת ירושלים' בשכונת גבעת שאול, קרס גג עזרת הנשים, אך כל הנוכחים הספיקו להימלט. למרבה הנס יש מספר נפגעים באורח קל בלבד - נפגעי חרדה.

החתונה המדוברת היא של חצרות האדמו"רים זוטשקא וזוועהיל, בה השתתפו מטבע הדברים קהל רב. פאניקה רבה שררה במקום, בעת ההימלטות ולאחריה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי בתום התלבטות ארוכה החליטו שני הצדדים בשמחת החתונה להעתיק אותה, על מאות משתתפיה, לאולמי בעלזא בעיר.

דוברות איחוד הצלה: "תקרת גבס קרסה באולם אירועים ברחוב כנפי נשרים בירושלים במהלך שמחת חתונה. מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים שהגיעו ראשונים לזירה דיווחו כי למרבה הנס לא היו נפגעי גוף באירוע. צוותי חוס"ן - היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה, הגיעו לזירה לסייע למספר נפגעים קל מחרדה עקב אופי ונסיבות האירוע".

אפרים מנדלוביץ מתנדב 'צוות הצלה' במקום האירוע מוסיף: "במהלך שהותי באולם, הבחנתי בתקרה שהתחילה לקרוס, עם עזיבת אחרון המשתתפים את האולם, קרסה לגמרי תקרת גבס. במקום מתקיימת בשעה זו חתונה רבת משתתפים, וללא ספק מדובר בנס גדול".

משה מזרחי חובש רפואת חירום של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "האורחים באולם חייגו למוקד 1221 של איחוד הצלה ודיווחו על תקרת גבס שקרסה באולם בעיצומה של החתונה. הייתי בתחנת דלק בסמיכות למקום והגעתי לזירה תוך כחצי דקה מקבלת הקריאה. למרבה הנס כלל האורחים הספיקו לצאת בזמן ולא נפגעו. מספר נשים שראו את התקרה קורסת ולקו בהתקף חרדה עקב אופי ונסיבות האירוע".

חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס במד"א אפרים מנדלוביץ שהשתתף בשמחת החתונה סיפר: "הייתי באולם באירוע, ולפתע הבחנתי שתקרת הגבס מתבקעת ומתחילה לקרוס בצד של הנשים שהיה מלא. הבנתי שאין זמן והתחלתי לצעוק להן לצאת החוצה, הייתה המולה ולשמחתי הן הבינו את גודל הסכנה, הקשיבו ויצאו בצורה מהירה וזהירה ובתוך זמן קצר האולם התרוקן ואז בבת אחת התקרה קרסה על הכיסאות והשולחנות שעליהם דלקו נרות".

"מיד לאחר הקריסה ובסיוע של עובדי המקום כיבינו את הנרות שהחלו לגרום לדליקה במקום, כשבמקביל הגיעו מהר אמבולנסים של מד"א, כוחות כיבוי ומשטרה ולשמחתנו היה פה נס גדול הערב".

מדוברות משטרת ירושלים נמסר: "ברח' כנפי נשרים בגבעת שאול חלק מתקרת אולם אירועים קרסה. אין נפגעים. כוחות משטרה במקום, המשטרה פתחה בחקירה. למקום זומן מהנדס העירייה, שהוציא לו צו סגירה זמני".

יצויין, כי באותו אולם נהרג לפני מספר שנים פועל ערבי בעת שתיקן מעלית, ככל הנראה בשל כשל שנגרם כתוצאה מנהלי בטיחות שלא נשמרו כראוי.

פאדי שמאסנה, בן 24 משכונת בית חנינא בירושלים, ניסה להגיע לשלט של מעלית המשא, אך זו קרסה עליו ומחצה אותו למוות.

מחקירה ראשונית של המשטרה עלה החשד שהעובדים העמיסו סחורות במשקל כבד מדי. בשלב מסוים, החלה המעלית לחרוק, הפועל נכנס מתחתיה כדי לבדוק מה קרה, הזהיר את האנשים שיתרחקו, ואז ככל הנראה המעלית קרסה עליו. הוא נפצע אנושות, זמן קצר לאחר מכן הוא מת מפצעיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר