חשיפת "כיכר השבת"

ההורים לח"כי ש"ס: "גירוש מהבניין - רצח נשמות הילדים"

במכתב ששיגרו הורי תלמידי ת"ת 'סנהדרין' שאמור להיות מפונה לטובת הסמינר הישן לח"כים החרדים כתבו: "גירוש מהבניין הוא כמו לרצוח את נשמותיהם הטהורות של ילדים זכים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי בסיור בתלמוד תורה ספרדי (צילום: ארכיון יעקב כהן)

חשיפת "כיכר השבת" על כוונת עיריית ירושלים לפנות את התלמוד תורה הספרדי 'סנהדרין' בירושלים לטובת סמינר 'הישן', ממשיכה לעורר סערה. הורי התלמידים בתלמוד תורה שיגרו מכתב לחברי הכנסת בטענה כי פינוי התלמידים מהמבנה משמעותו - רצח נשמות הילדים.

במכתב ששיגרו לחברי הכנסת החרדים כתבו ההורים: "גירוש מהבניין כמוהו כמו לרצוח את נשמותיהם הטהורות של ילדים זכים, אשר כעת נמצאים במסלול שיגאל את נשמותיהם ושיציל את רוחם ויעלה אותם לדרגת בני תורה".

ההורים ממשיכים בדברים הקשים וכותבים לנציגי הציבור בש"ס: "כמוהו כגדיעת חיים רוחניים של דורות, במקרה של גירוש מהבניין חלק ניכר מההורים יבחר בוודאות לשלב את ילדיו במוסדות שכונתיים אזוריים, ויסתמו את הגולל על חיי תורה מפכים בין כותלי תלמוד תורה ומאוחר יותר בישיבות הקדושות".

ההורים כותבים לחברי הכנסת מש"ס: "פונים אנו בזעקת הצלה דחופה, אנא ואנא, בניסיונותינו להציל את תלמוד התורה, פועלים אנו רבות, ונדחים ממקום למקום, מבעל תפקיד אחד למשנהו, עומדים אנו בפני שוקת שבורה וזועקים לעזרה – אנא, הצילו את נשמות ילדי ישראל הטהורים, הצילו את תלמוד התורה שכל כולו לשם שמים, שעוסק בהצלת נפשות של ממש".

חשיפת "כיכר השבת" אמש

כזכור, אמש דווח ב"כיכר השבת" כי תלמוד תורה 'סנהדרין' שוכן מזה עשרות שנים ברחוב מנחת יצחק בירושלים, בשקט ובטחה. לאחרונה, הבינו מנהלי תלמוד התורה כי גורמים שונים בעיריית ירושלים החליטו לפנות את התלמוד תורה הספרדי לטובת סמינר 'הישן' האשכנזי. כעת, נפתח המאבק שצפוי להסעיר את כיכר ספרא והמפלגות החרדיות בשבועות הקרובים, עד להכרעה.

הגורמים בעירייה טוענים כי לסמינר 'הישן' חסרות כיתות לימוד, ולכן הפתרון הטוב והחסכוני ביותר הוא פינוי תלמוד התורה סנהדרין הצמוד - לטובת הסמינר. את תלמוד התורה מבקשים בעירייה להעביר למבנה אחר בשכירות על חשבון העירייה.

מנגד, בתלמוד התורה טוענים כי מדובר ב"רדיפה", וכי אם היה מדובר במוסד אחר ובציבור אחר, אף אחד לא היה מעז להזיז אותם מהמבנה בו הם שוכנים עשרות שנים. ל"כיכר השבת" נודע כי טענות תלמוד התורה הספרדי הגיעו גם לפוליטיקאים בתנועת ש"ס הארצית, בראשם השר אריה דרעי, ששמעו את טענות תלמוד התורה ווועד ההורים.

יו"ר ש"ס בירושלים ומחזיק תיק החינוך צביקה כהן הגיב בשיחה עם "כיכר השבת": "לא ייעשה מהלך מהסוג הזה בשום אופן מעל ראשם של ילדי תלמוד התורה וההנהלה". לדבריו: "אם עיריית ירושלים תחליט שהמהלך הזה הוא מהלך ראוי, זה לא יקרה לפני שיוצע הצעה מתאימה להנהלת בית הספר, וההנהלה תסכים לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר