אחד מגדולי האדמו"רים

"מאיפה החוצפה להתערב בנעשה בא"י?"

בהמשך לחשיפת 'כיכר השבת' על הפעילות של העסקנים בחו"ל, אחד מגדולי האדמו"רים תקף השבוע בחריפות עזה את היוזמה אותה הוא מגדיר "התערבות ברגל גסה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (צילום ארכיון: אלי סגל)

ניסיונות ההשפעה של חברי משלחת העסקנים בראשותו של הרב אהרון וואזנר בבתיהם של גדולי הדור האדמו"רים וראשי הישיבות בארץ ובארה״ב בעניין גיוס בני הישיבות תוך מטרה לשכנע כי אכן מדובר ב׳גזירה׳ של ממש נגדעו באיבם אולם הסערה שנוצרה בעקבות כך גורמת להדים רבים בקרב יהדות הארץ והתפוצות.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת' הגיעו העסקנים אל בתי גדולי ישראל כשקלסרים וערימת מסמכים בידם המוכיחים לדבריהם את הנתונים כביכול קיימת מגמה לגייס את כלל בני הישיבות.

ראשי ישיבות ידועים לצד חברי הכנסת ועסקנים נוספים נכנסו לעובי הקורה והבהירו את המצב לאשורו.

ל'כיכר השבת' נודע כי אחד מגדולי האדמו"רים חבר בכיר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התבטא השבוע בחריפות רבה על ניסיונות ההתערבות של העסקנים שחלקם הינם בכלל תושבי חו״ל בבעיות השעה הניצבות על שולחנם של גדולי הדור בארץ הקודש.

"מניין יש להם את החוצפה להרהיב ברוחם עוז ולהתערב ברגל גסה בעניינים שאינם נוגעים אליהם ועליהם ממונים מנהיגי הקהילות בישראל?". שאל האדמו"ר הנחשב לאחד המנהיגים הרוחניים הגדולים בציבור החסידי.

"האם הם סיימו לטפל בכל הבעיות הניצבות בפניהם שם? האם באמריקה כבר הכל טוב מבחינה רוחנית שהם החליטו לפעול גם בארץ הקודש?", תהה הרבי.

"צריכים להבין שיש כאן אחריות עצומה המוטלת על כתפיהם של גדולי ישראל ואת הכל הם עושים לאחר מחשבה ודיונים אין ספור כשהמטרה להגדיל תורה ולהאדירה ולדאוג לביצור החומות. ניסיונות ההתערבות מחו״ל הינם מזיקים ואינם מתקבלים על הדעת", התבטא האדמו"ר בתקיפות והמסר הועבר אל מעבר לים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר