"תבעטי במשמיצי ישראל"

מתנת ליברמן להיילי: פסלון של נעל עקב

שר הביטחון אביגדור ליברמן נפגש עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי המבקרת בישראל והעניק לה כמזכרת פסלון של נעל עקב כשהוא מציע "תמשיכי לבעוט במשמיצי ישראל" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המזכרת הבועטת (צילום: דנה שרגא/משרד הביטחון)

שר הביטחון נפגש הבוקר (ו') עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי והעניק לה בתחילת הפגישה מזכרת, פסלון של נעלי עקב, ואמר לה: "את ידידה אמיתית של מדינת ישראל, ואנו מוקירים את הסיוע הרב והמאבקים שאת מנהלת אל מול מי שמנסים לפגוע בנו ולהשחיר את פנינו. כולנו זוכרים בהערכה רבה כשאמרת שהגעת עם נעלי עקב לא מטעמי אופנה אלא כדי לבעוט במשמיצי ישראל. אז לאות תודה אני מעניק לך את המזכרת הזו, ואת מוזמנת להיעזר בה במידת הצורך".

במהלך הפגישה העלה עוד שר הביטחון ליברמן בפני השגרירה היילי את סוגיית המשכורות שמשולמות על ידי הרשות הפלסטינית למשפחות המחבלים שביצעו מעשי רצח, ואף הציג בפניה רשימת שמות של אזרחים אמריקניים שנרצחו בישראל על ידי מחבלים פלסטיניים.

במהלך המפגש בירושלים דן ליברמן עם היילי בכמה סוגיות ביטחוניות ומדיניות, ובין היתר במאבק המשותף בטרור ובדה-לגיטימציה כלפי ישראל, וכן בהמשך שיתוף הפעולה בין ישראל וארצות הברית במוסדות האו"ם. הוא ליברמן העלה בפני השגרירה היילי את סוגיית לוחמי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, ושני האזרחים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה, אברה מנגיסטו והיאשם א-סייד, וביקש את סיועה בנושא.

צילום: דנה שרגא/משרד הביטחון

בנוסף אמר ליברמן להיילי, כי בכיר חמאס סלאח אל-ערורי, שפעל נגד ישראל מטורקיה ועד לאחרונה מקטאר, הגיע ללבנון, וביחד עם שני פעילי חמאס נוספים, הוא מתכנן להמשיך ולנסות להוציא לפועל פיגועי טרור נגד ישראל. "השלושה, בראשות סלאח אל-ערורי, ימשיכו לנסות להפעיל מלבנון טרור נגד ישראל, ובמקביל לחזק את הקשר בין חמאס לחיזבאללה, וכל זה תחת מטריה איראנית וסיוע של משמרות המהפכה וקאסם סולימאני", אמר ליברמן.

לדברי שר הביטחון, "אל-ערורי הוא טרוריסט מסוכן שאחראי לפיגועים קטלניים של חמאס נגד ישראל, ואסור לאפשר לו להמשיך במעשיו. לבנון היא מדינה ריבונית ששומרת על יחסים עם ארצות הברית - יחסים הכוללים מפגשים הדדיים בדרגים הבכירים ביותר, הן בביירות והן בוושינגטון. מבחינתנו לבנון היא האחראית למתרחש בתוכה ולפעילות טרור שתצא ממנה, ולכן חשוב שארצות הברית תפעל מול ממשלת לבנון, במטרה לגרש את שלושת בכירי חמאס ולמנוע הקמה של מפקדת טרור נוספת בשטחה".

אל-ערורי, בעבר מחזיק תיק האסירים בחמאס, פעל מטורקיה בשנים האחרונות והיה המוח שמאחורי פיגועים רבים, בעיקר ביהודה ושומרון. הוא נשאר על הכוונת של מערכת הביטחון גם כאשר לקטאר. לפני כמה ימים הוא ובכירי חמאס אחרים גורשו מקטאר ולטענת גורמים שונים הוא בכלל נמלט למלזיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר