חשיפת "כיכר השבת"

הרבנית: "הם הקליטו"; הגרמ"ה הירש הזהיר: "אין מחילה"

בעקבות הסערה שפרצה סביב דברי הגרמ"ה הירש שנחשפו ב"כיכר השבת", נחשף כעת כי הרבנית חששה שהדיון הוקלט וראש הישיבה הודיע לעסקנים כי אינו מוחל להם אם מילה אחת תצא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה הלל הירש (צילום: בעריש פילמר)

חשיפת "כיכר השבת" על הדיונים שקיימו עסקני הגיוס

בביתו של חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגאון רבי משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקא, בעניין חוק הגיוס, גרמה לסערה עצומה בציבור הליטאי ובעולם התורה בארץ ובתפוצות.

> חשיפת "כיכר השבת" <

בחלק מהנושאים נשמע הגרמ"ה הירש בהקלטה כשהוא מסכים - לכאורה - עם חלק מהטענות שהוצגו בפניו תוך הבעת ביקורת מסויימת על פעילות ועד הישיבות.

בעקבות הסערה האדירה שפרצה, רבים ביקשו לדעת מהי דעתו האמיתית של ראש ישיבת סלבודקא, בנושא החשוב והרגיש והאם באמת הוא סבור שישנם למעלה מאלף בחורים השרויים בבעיות מול שלטונות הצבא.

הבוקר (שישי), כפי שנחשף ב"כיכר השבת", פרסם ראש הישיבה הבהרה בעיתון "יתד נאמן", בכתב ידו, בה הוא מדגיש כי הוא נותן גיבוי מוחלט ליו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרון קאופמן וכי מדובר בנסיון של אינשי דלא מעלי לערער את הנהגת הדור.

וכך כתב הגרמ"ה הירש במכתבו: "על מה שאינשי דלא מעלי אשר כוונתם לקעקע הנהגת גדולי הדור שליט"א מכפישים בשמי את ידידי הרה"ג ר' חיים אהרון קאופמן שליט"א, הנני להעיד בזה שהרב הנ"ל נאמן בדבריו ובמעשיו ופועל ממש ללא לאות עבור כלל בני הישיבות. גם אלו שלא הקפידו לקיים התקנות, מתאמץ במסירות ועד הישיבות לעוזרם.

"ובאמת מוטל על כל בחור לדעת על אחריותו האישית לשמור על כל התקנות להסדרת מעמד בן ישיבה כהוראתם של גדולי הדור זצ"ל ושליט"א, בשימת לב על כל ההודעות שמתפרסמות ע"י ועד הישיבות, כפי שהוכח שהפועלים על-פי התקנות של ועד הישיבות לא ניזוקים. ועל זה באתי על החתום בצער על הכאב שנגרם ובציפיה לישועה - משה הלל הירש", נחתם המכתב.

כעת, חושף "כיכר השבת", את הדרמה שהתחוללה בביתו של הגרמ"ה הירש עם סיום הדיון הסוער, כאשר ראש הישיבה ורעייתו הרבנית חששו כי העסקנים הקליטו את השיחה בין הצדדים ומתכוונים להשתמש בה לפי השקפתם.

הרבנית נשמעת כשהיא שואלת בבהלה האם הנוכחים רק הקליטו את הדברים או שמא גם צילמו בווידאו. במקביל ראש הישיבה נשמע כשהוא מזהיר את הנוכחים ואומר להם כי הוא אינו מרשה להוציא את הדברים שנאמרו בשיחה וכי אינו מוחל להם באם מילה אחת תצא.

"כיכר השבת" מציג את ההקלטה והתמלול המלא של הדרמה שהתחוללה בסיום הדיון בביתו של ראש ישיבת סלבודקא יממה לפני שנסע לחו"ל, למסע גיוס כספים.

הרבנית: "כשדיברתם, זה היה גם עם וידאו או רק עם תמונות?".

הגרמ"ה הירש: "אם מילה אחת ממה שאמרתי פה יוצא, אני מקפיד קפידא גמורה בזה ובבא, רק מה שאמרתי שאפשר להגיד בשמי אפשר להוציא".

אחד העסקנים: "הראש ישיבה אמר שאפשר להגיד בשמו שצריכים להיזהר".

הגרמ"ה הירש: "אין לו מחילה בזה ובבא".

אחד העסקנים: "הרב רק צעק עלי...".

הרבנית: "הם הקליטו..."

הגרמ"ה מזהיר את העסקנים

ברקע ממשיכים להישמע קולות הוויכוח של העסקנים עם הגרמ"ה שחזר שוב ושוב להזהיר לא להוציא בשום פנים ואופן את השיחה שקיימו עמו.

תלמידי ראש הישיבה זועמים ואומרים ל"כיכר השבת" כי "אם לא נשמעים לגדולי ישראל, מה שוב כל המערכה שאותם עסקנים פועלים בשמה? אם ראש הישיבה ביקש והתריע שלא להוציא את דבריו שנאמרו בפרטיות ולא לרבים, היה עליהם לכבד זאת בכל מחיר".

מנגד, משתתפי הפגישה טוענים כי קיבלו היתר ממורי הוראה להפיץ את ההקלטה זאת בשל חשיבות הדברים.

  • הבהרה: בשעת פרסום הדברים אתמול, לא היה בידי "כיכר השבת" המידע לפיו ראש הישיבה אסר מכל וכל על העסקנים לפרסם את הדברים שנאמרו על ידו בשיחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר