הפגנת הגיוס בארה"ב

הגרמ"ד סולובייצ'יק: "מה אכפת לראשי ישיבות שעושים עצרת נגד הגיוס?" • האזינו

הגאון רבי משולם דוד סולובייצ'יק התבטא בחריפות נגד ההתנגדות להפגנת הגיוס בארה"ב ומתח ביקורת נוקבת על רבני אמריקה - "למה הם שותקים?" • האזינו (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משולם דוד סולובייצ'יק (צילום תמונה: ציון הלוי, ויקיפדיה)

ראש ישיבת בריסק הגאון רבי משולם דוד סולובייצי'ק התוודע בימים האחרונים על המכתבים שהתפרסמו מראשי ישיובת בנושא הפגנת הגיוס בארה"ב, והתבטא בחריפות נגד ההתנגדות להפגנה.

הרב סולובייצ'יק אף התייחס בדבריו לשמועות כי הוא אינו בעד ההפגנה ובין השאר אף נזף ברבני אמריקה שאינם עושים מספיק כדי לבטל את רוע "גזירת הגיוס".

כיכר השבת" מציג את ההקלטה והתמלול המלא:

"העסקן מציג את המכתבים ואומר כי "זה פרסום שהולך בכל העולם".

הגרמ"ד סולובייצ'יק: "זה שקר, אחד שכתבו שסירבתי לחתום, שתיים שאמרתי שמפיצים שקרים. מה אני יכול לעשות, אני יכול לריב עם השקר, יש לי הרבה צער מזה".

העסקן: "הראש ישיבה רוצה שאני יבדוק ממי מגיע הפרסום הזה?".

הגרמ"ד סולובייצ'יק: "מה יש לי מזה? אין לי מה לעשות, מה אני עוד יכול לעשות, אנו חיים בעולם של שקר.

"בבריסק היה מגיד, הוא אמר פעם בדרשה: הציונים רודפים אותי, מעוללים לי צרות. רבותי! - כך הוא אמר - הרי אתם שומעים את הדרשות שלי, וכי פעם הזכרתי את המילה 'ציונים'? וכי פעם דיברתי נגד ציונים? מה הם רוצים ממני? אלא מאי, כשהנני אומר בדרשה שיהודי שאינו מניח תפילין איננו יהודי, יהודי שמחלל שבת אינו יהודי, נזעקים הציונים שהנני מדבר נגדם.

"ראשי הישיבות בארץ ישראל אומרים כי כל המדבר נגד הגיוס מדבר נגדם. אתם מבינים אותי? מה אעשה? העצרת זה נגדם... מה זה קשור אליהם? אסור לצעוק נגד ההתגייסות?

"אני יגיד לכם את האמת, אפילו אם זה אמת שבחור שממלא את כל הדרישות עם כל הפרטי פרטים שממלא את כל הפרטים, עם כל הדקדוקים הם נותנים לו דיחוי, אבל יש הרבה בחורים שאינם יכולים למלא את כל הדרישות, לא יכולים להביא את כל הפרטים.

"כמו"כ יש את היהודים שהולכים במסירות נפש שלא הולכים בכלל להתייצב, ועוצרים אותם, וכי אין מצווה לעזור ליהודים אלו? אסור לעשות עצרת שלא ירדפו את היהודים האלו? אפילו נניח אם הוא צודק... מה אני יכול לעשות? השם ירחם!

"ראשי הישיבות אינם יכולים לישון בגלל שעושים עצרת נגד הגיוס, מה זה אכפת להם, זה העסק שלהם? אפילו לו יהא שהאמת כדבריהם אבל ישנם אחרים, וכי להם אין מצווה לעזור? והרי עוברים על לאו של 'לא תעמוד על דם רעך' אם לא עוזרים להם! וכי הם אינם יהודים? הסבא רבי חיים התיר פעם לחלל יום כיפור בכדי להציל קומוניסט מגזר דין מות!

"בשביל כל יהודי צריכים לפעול עבורו להצילו! וכי מפני שאלו שעומדים בדרישות עם כל הדקדוקי דקדוקים וכל החומרות מקבל פטור, על כן אסור לגונן על האחרים, וכי זוהי דעת תורה???".

אחד העסקנים: "עוד דבר שהוא מחדש ששמע ממשפחת בית בריסק שאסור להרעיש וצריך לשתוק".

הגרמ"ד סולובייצ'יק: "שקרים וכזבים - סי ליגנט! מה אני יכול לעשות? אין עוד אחד כמוני שזועק כל כך הרבה נגד גזירת הגיוס, יש לי טענות על האמרקינע'ר רבנים למה הם שותקים, כשהם יצעקו זה יעזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר