אלבום שלישי

יונתן רזאל פותח את הלב לראשונה - ביקורת

הזמר והיוצר יונתן רזאל באלבום שלישי חדש - "פותח לב". מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' האזין לאלבום החדש ויספר לכם האם רזאל באמת הצליח לפתוח את ליבו (מגזין, מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אוהד רומנו)

הוא היה כוכב של ממש כבר מהאלבום הראשון שלו "סך הכל" שהפיק לו אביתר בנאי. שיריו הושמעו במקומות רבים ובאלבום השני הוא כבר יצר גם להיט ענק - "קטנתי" לצד להיטים גדולים נוספים כ"והיא שעמדה" שהלחין ליעקב שוואקי. אבל משהו עגמומי ריחף בשירה ובשירים בטח של האלבום הראשון אך גם בשני בו ניסה יונתן רזאל ליצור גם שירים מעט יותר שמחים. לא היה ספק בכישרון האדיר שלו וביכולתו ליצור הרמוניות מעוררות קנאה אבל כל הזמן השמחה חסרה לי.

באלבום החדש יונתן רזאל "פותח לב" וזה כנראה עובד לו נכון. פעם ראשונה שאני שומע את רזאל משוחרר ומלא שמחה וחיוך גם בשירים שאינם במקצב מהיר. כדרכו באלבומים הקודמים גם הפעם מסתמך רזאל ברוב השירים על מילים מהמקורות לצד כמה שירים שכתב בעצמו כשהגשתו הופכת גם את הטקסטים המוכרים לכאלה שלרגע נדמה שהוא כתב אותם בעצמו.

(יח"צ)

האלבום נפתח בשיר מקורי, שיר הנושא של האלבום שנפתח במילים שאולי מסבירות את השינוי המוזיקלי החיובי האדיר שחל במוזיקה שלו:

"טוב אני מבין, אני נכנע, אני רוצה אחרת

אני פותח לב לשינוי

מסע ארוך מתחיל, אני יודע

אני פותח לב לנחמה".

(צילום: אוהד רומנו)

השיר שמתנגן ברכות ועוסק בתפילות והחיבור ללב משייט בין מקצב השש שמיניות לביו סלואו רוק, כשברקע עיבודי המיתר הנפלאים של יונתן רזאל יוצרים אווירה ייחודית שגורמת לי להאמין לו כשהוא שר "אני רוצה להיות אדם חי".

ההפתעה הראשונה של האלבום מגיעה בשיר השלישי "כתר" פיוט מזמירות השבת שזוכה ללחן מקפיץ עם נגיעות מזרחיות כיפיות שמלווה גם בכלי נגינה מהמזרח. חדי האוזן ישמעו את הקמנצ'ה וחליל הנאיי של יגל הרוש המוכשר עם העוד הסנטור והסאז של נגן מוכשר נוסף בשם משה שלו לצד סולו פסנתר מעולה של רזאל עצמו שמרים את השיר למעלה. השמחה שעולה מהלחן החדש אמיתית ואי אפשר לזייף אותה אני פשוט חש את יונתן רזאל קופץ באולפן ושר את זה.

(יח"צ)

אם יש להיט גלגלצי באלבום הוא השיר "עכשיו אני עף" שיר שיונתן רזאל כתב והלחין על פי הגמרא במסכת יומא. השיר זכה לעיבוד כלי מיתר עשיר כשיונתן רזאל "עף" מעליו בצורה יפיפיה.

בעיבודים חבר ליונתן רזאל לראשונה נגן התופים אלון יופה שעיבד יחד איתו שלושה משירי האלבום והיה מעורב בהפקת רוב שירי האלבום.

שיר שמחה מקפיץ נוסף הוא "הללוי-ה" שיר שהתחיל מסוג של בדיחה כאשר יונתן מתופף במפתחות וכוסות והפך לשיר שמחה מלא אנרגיות עם נגיעות אפריקאיות וסולו סקסופון סופרן פרוע במיוחד של דניאל זמיר המעולה.

(יח"צ)

רזאל מספק באלבום הזה שני שירים מקפיצים נוספים "נפשנו חיכתה" שיר תודה להשם בו משחק רזאל בין קולותיו לקולות המקהלה על רקע מקצב חצי אלקטרוני עטוף בכלי מיתר שיגרום לכם לזוז בשמחה ולענות לו יחד עם המקהלה. כמיטב המסורת בחר רזאל בשיר חסידי לו העניק צבע משלו כשהפעם הזוכה הוא שירו של ר' בן ציון שנקר ז"ל - "הטוב" שזכה לעיבוד מלא הוד והדר עם תזמורת רחבה שמעניקה לשיר הפופלרי כבוד של ממש ומכניס אותו לקהלים חדשים.

האלבום לא מתהדר באורחים מפורסמים מי שבכל אופן מחפש הפתעה יוכל למצוא אותה בשיר המרגש "שובה אלינו" בו חושף בנו של יונתן - משה יוסף רזאל את קולו היפיפה גם אם הוא לא זוכה למספיק "פרונט".

צבע נוסף אותו חושף רזאל לראשונה באלבום הזה הוא רוק פשוטו כמשמעו עם גיטרות דיסטורשן שמפציע בשיר "הרמוניה" לחן של רזאל למילותיו של הרב קוק.

(צילום: אוהד רומנו)

רזאל מפתיע גם עם שיר מחאה, שקט במקצבו בועט במסריו - "עולם הפוך" העוסק בעולם השקר ועל מי החשוב ומי הבזוי.

לסיכום, יונתן רזאל "התעורר" באלבום החדש והשמחה פורצת ממנו בצורה כיפית ומעוררת חשק. האלבום נגיש מעט יותר מקודמיו גם מבחינת הלחנים המלודיים והנעימים שיוכלו להיכנס לכל אוזן ולב. ובמשפט אחד: הפעם אני באמת מאמין ליונתן רזאל זה נשמע בכל צליל באלבום הזה ואני בטוח שכולם מרגישים את זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר