התגובה צונזרה?

נתניהו תוקף: 'שאח שלי, יוני, יונצח ב-2 גנים? מוגזם...'

אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוני הי"ד, נפל בעת שפיקד על 'מבצע אנטבה'; בשבוע שעבר הוא הונצח - בפעם השניה - בגן ציבורי בבת ים. ידיעה על כך הקפיצה את ראש הממשלה (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו באזכרה לאחיו יוני (צילום: פלאש 90 )

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף הערב (מוצ"ש) בחריפות את ערוץ 2, על שפרסם ידיעה בדבר 2 גינות באתה עיר - בת ים - הקרויה על שם אחיו יוני שנפל ב'מבצע אנטבה'. לדבריו, צנזרו בערוץ את תגובתו המלאה לידיעה.

"חדשות 2 שידרו הערב כתבה שביקרה את העובדה שקוראים גן בבת ים על שמו של אחי יוני ז״ל", כותב נתניהו. "כשביקשנו מהם לממש את זכותנו לתגובה - הם צנזרו את החלק העיקרי בה".

"הנה תגובתנו המלאה: 'ראש הממשלה ואיש מטעמו אכן לא עסקו בנושא זה מעולם. אבל בושה שאתם בחרתם לעסוק בכך. אחי, יוני נתניהו ז"ל, היה גיבור ישראל, שמסר את נפשו למען עם ישראל. בפילדלפיה שבארה״ב הקימו לזכרו אנדרטה גדולה. אבל שיונצח בשני גנים ציבוריים בבת ים? זה כבר ממש מוגזם", מסיים ראש הממשלה במרירות.

הפוסט של ראש הממשלה (צילום מסך)

לפי הפרסום הערב בחדשות 2, ביום שלישי האחרון אישרה ועדת השמות בעירייה לקרוא גינה ציבורית על שמו של יוני נתניהו, בשל רצונו של ראש העיר יוסי בכר שהתפקד לאחרונה לליכוד שראש הממשלה יבוא לביקור בעירו

לאחר שנשלחה ההזמנה לנתניהו להשתתף בהנחת אבן הפינה לגן, התברר כי בבת ים כבר יש גינה על שמו של יוני נתניהו - גן יהונתן - שנחנך אחרי מבצע אנטבה. המרחק בין הגינה החדשה והגינה הקיימת כ-900 מטרים.

נתניהו, על קבר אחיו יוני (צילום איתי בית-און, לע"מ)

לדברי חברת מועצת העיר, "בבת ים אין גינה על שמם של שרון, שמיר ורבין, אבל יש שתי גינות על שם אח של ראש הממשלה הנוכחי. הכל שיקול ציני של ראש העיר שיזם את המהלך".

בת ים. אילוסטרציה (צילום: Issac Harari/Flash90)

תחילה הכחישו בעיריית בת ים שכבר יש גינה על שם יוני נתניהו, רק לאחר שהתקבלו בעירייה התמונות של הגינה, נמסרה מטעמם גרסה אחרת לפיה שם הגינה הוסב לגינת הפרפרים.

בעת שידור הכתבה בענין, הובא המשפט הבא כתגובה מטעם ראש הממשלה: "הוא, או איש מטעמו, מעולם לא עסקו בנושא זה". תגובת עיריית בת ים לידיעה כפי שפורסמה בחדשות 2: "העירייה גאה לקרוא לפארק "תצפית הים" על שמו של גיבור ישראל יוני נתניהו ז"ל, שהוא סמל ליצירתיות, נחישות ושליחות, המהווים ערכים מרכזים בתפיסת עולמה של העיר בת ים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר