הבחירות לפרלמנט הצרפתי

הראשון לציון תומך במאיר חביב: "זו לא פוליטיקה, זו תורה"

כשחבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב יושב לצדו בשיעור השבועי, הביע הראשון לציון הגר"י יוסף את תמיכתו במועמדותו • "חשוב מאוד שיבחרו בשבילו", אמר והבהיר כי "זו לא פוליטיקה" • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסוחרת )

שבוע לפני הבחירות לפרלמנט הצרפתי, יוצא הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף בתמיכה חריגה וקורא לציבור הצרפתי לצאת ולהצביע עבור המועמד היהודי - שומר התורה, מאיר חביב.

חביב הוזמן אמש (מוצאי שבת) לשבת לצידו של הגר"י יוסף בשיעור השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים.

בפתח שיעורו אמר הרב הראשי: "יושב על ידינו חבר הפרלמנט הצרפתי, יש שם השבוע בחירות לפרלמנט. הוא נלחם בשביל השבת, בשביל גזירת ברית המילה. כל מיני גזירות שיש בחוץ לארץ. כאן בארץ יש עשרות אלפי יהודים שהם עם אזרחות צרפתית שיכולים לבחור וזה חשוב מאוד שיבחרו בשבילו".

הגר"י יוסף התייחס לעובדה שמדובר בצעד חריג: "לי אסור להתערב בפוליטיקה, אבל זה לא פוליטיקה. זו תורה. לכן אמי אומר שכל אחד יתמוך בו".

מאיר חביב הודה לרב ואמר: "אני בדמעות מקבל את הברכה והתמיכה הזו".

מאיר חביב בראיון מיוחד ל"כיכר השבת"

כזכור, בשבוע שעבר, בראיון ל"כיכר השבת" אמר מאיר חביב כי הציבור הצרפתי בישראל לא יצא להצביע בסיבוב הראשון: "לצערי הם לא הלכו, ישי - אני אומר לך. יש סכנה שאני לא אבחר, אנשים לא הולכים להצביע. אנשים לא ידעו שיש בחירות. אם אנשים לא הולכים להצביע - אני לא אבחר. ראש הממשלה הסביר עד כמה אני חשוב לקשר הישראלי צרפתי".

אז הבעיה שהחרדים הצרפתים לא יוצאים להצביע?

"הם לא הולכים להצביע. הם לא הולכים להצביע. אני אומר חד וחלק. רק שבעה אחוז הלכו להצביע, זה זניח. אני יודע שזה קשה. אנשים צריכים להתגייס. גדולי הדור ביקשו ללכת להצביע, כך גם ראש הממשלה וראש העיר ירושלים, אבל אנשים לא הולכים להצביע. יש מצב חירום ללכת ולהצביע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר