המדריך המלא

מתכננים לשדרג את נראות הבית שלכם?

החללים עליהם תצטרכו לשים דגש בזמן שדרוג ושיפוץ הבית כוללים את חדר השינה, פינת האוכל, המטבח, הסלון וחדר הילדים. אבל איך מעצבים כל חדר ומה צריך לעשות על מנת למנוע הוצאות מיותרות? (בית וסטייל, שיווקי)

מתכננים לשדרג את נראות הבית שלכם? (צילום: אתר גוד נייט)

שדרוג של הבית לא תמיד מחייב הוצאה כספית גבוהה. את העיצוב מחדש ניתן לעשות גם בלי לשפץ ולשבור קירות, או רגע לפני מעבר לבית אחר. הדבר החשוב הוא להגדיר מראש את מסגרת התקציב ולהתאים את העיצוב לצרכי המשפחה. רצוי לקחת בחשבון הרחבה של התא המשפחתי בטווח הקצר והארוך בעזרת השם ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות. כמו כן, יש לשלב בין פונקציונאליות ואסתטיקה כדי למצות את הפוטנציאל של החללים הבאים:

חדר שינה: הכי חשוב שתישנו טוב

חדר השינה הוא החלל הפרטי והאינטימי שלכם בבית. הדגש העיקרי בחדר שינה הוא על כך שתישנו טוב ותקומו רעננים לעבודת הבורא. מבחינה תכנונית, זה גם החדר הגדול והמפנק מכולם ולכן מתחילים לעצב אותו עם המיטה. מומלץ להתאים את המיטה למידות של החדר ולהשאיר מספיק מקום להתנהלות נוחה, התארגנות, פתיחה של דלתות וארונות וכן הלאה.

הצבעים שבהם תבחרו לעיצוב חדרי שינה צריכים להיות בהירים. אפשר להסתפק בצבע לבן לקירות, בטפטים בגוונים עדינים או בשילוב בין צבעי פסטל בנגיעות מוקה, ירוק וכחול. הצבע צריך להתאים לתנאי התאורה בחדר ולשאר הרהיטים. חשוב לשים לב שיש אחידות בין העיצוב של הקומודה, המיטה, המראה והאלמנטים המרכזיים בחדר כדי למנוע עומס מיותר.

מטבח: מבשלים מתכון שמתאים לכם

כל מטבח ביתי נראה אחרת כי הוא מושפע מכמות הנפשות במשפחה, מהרגלי הבישול והאירוח וכמובן מהסכום הכספי שאותו מעוניינים להשקיע. עם זאת, אין טעם לחסוך על עיצוב המטבח כי מדובר על אחד החדרים הכי חשובים בבית. כדאי להתחיל בהגדרה מסודרת של צרכים ומטרות ואפשר לערבב בין דוגמאות שונות של מושבי כיסאות, כורסאות וידיות.

המטבח חייב להיות נגיש עבורכם ועבור שאר בני המשפחה שמשתמשים בו. רצוי לדאוג לכמה שיותר פתרונות אחסון במטבח ולהציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות. במידה ויש לכם בבית ילדים קטנים, יש לדאוג לנעילה מתאימה של הארון ולהציב את המיקרוגל, הטוסטר אובן או התנור בגובה מסוים.

פינת אוכל. אילוסטרציה. (Pixabay.com)

פינת אוכל: מארחים ומבלים זמן איכות עם המשפחה

בניגוד למטבח שבו תבלו כדי לבשל ולהכין את האוכל, המטרה של פינת אוכל ייעודית היא לאפשר לכם לבלות זמן איכות עם הילדים והמשפחה. פינת האוכל צריכה להיות מספיק מרווחת כדי שכולם יוכלו לשבת בנעימים, אך מצד שני לא לגזול יותר מדי מקום מהסלון או מהמטבח. אפשר לשלב ספריית קודש בפינת האוכל כדי לשדרג אותו לקראת ערבי שבת וחג, למקם גוף תאורה מרכזי מעל השולחן ולגוון את המראה הסטנדרטי עם מפות מיוחדות.

החומרים המומלצים לעיצוב פינת אוכל הם עץ טבעי וחזק או אלומיניום. אלו חומרים עמידים שקל לנקות ולתחזק גם אחרי ארוכות חג גדולות. את העיצוב בפינת האוכל תוכלו להשלים עם אלמנטים דקורטיביים כמו פסלים, עציצים וכמובן תמונות של בני המשפחה.

סלון: אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני

המרחב של הסלון צריך להיות מזמין ופתוח לרווחה. הדגש בעיצוב הסלון יכול להיות על שילוב בין תאורה טבעית מהחלון לבין תאורה מלאכותית של נברשות וגופי תאורה, ויש להשאיר מספיק מקום למערכות ישיבה. אפשר למשל לשדרג סלון סטנדרטי בעזרת כורסה נפתחת ולמקם מולה שידה גדולה. פתרונות אחסון נגישים כמו מדפים מודולאריים חשובים גם הם בסלון הביתי כי הם עוזרים לשמור על הסדר והארגון.

קחו בחשבון שהסלון הוא גם בדרך כלל החלל הראשון שרואים כאשר נכנסים לבית, לכן משתלם להשקיע בו ולהעלות את ערך הנכס לפני מכירה או השכרה. אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני והסלון הוא המקום שבו תרצו להשקיע הכי הרבה זמן ואנרגיות.

חדר ילדים: החלל הבטוח של היקר לנו מכל

חדר ילדים הופך גם בגיל צעיר לממלכה קטנה שבה מותר להם לשחק, להשתולל ולעשות כל מה שעולה על רוחם. בעיצוב חדרים כאלה כדאי לזכור שיכולים להגיע ילדים נוספים כמו חברים ובני משפחה, ויש צורך במקום ייעודי ללמידה, קריאה ותפילה. אם מחליטים לשדרג בפתאומיות את החדר או לשנות את העיצוב הקיים, יש לאפשר לילדים להסתגל אליו בהדרגה.

החל מגיל מסוים ניתן לערב את הילדים בתהליך קבלת ההחלטות ולגרום להם להרגיש מעורבים יותר בעיצוב החדר שלהם. אפשר להגיע איתם לאולמות תצוגה או לבקש מהם להראות דוגמאות לחדרים שהם אוהבים. כדאי לעצב את החדר כך שהילדים יוכלו לגדול לתוכו ולמנוע הוצאות מיותרות בעתיד. בנוסף, עדיף להרחיק מוטיבים כבדים שמתאימים לחדרים אחרים בבית אך יפגעו באווירה המיוחדת של חדרי ילדים. את זה ניתן לעשות רק אם בוחנים את סגנון העיצוב הנבחר באופן אובייקטיבי ובראש שקט.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר