הפגנת הקנאים נגד "חוק הגיוס"

מהרי"י מסאטמר: "השוחד הקואליציוני מעוור את עיניהם"

כ-15 אלף איש, מפלג האדמו"ר מהרי"י מסאטמר וחוגי הקנאים בארה"ב, השתתפו בהפגנה נגד 'חוק הגיוס' בהשתתפות האדמו"רים מפשאווערסק ומונקאטש והגר"א שכטר • צפו בתיעוד (חרדים, עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: קהל יטב לב, טוויטר)

כ-15 אלף איש הנמנים בעיקר מקהילת סאטמר של פלג האדמו"ר מהרי"י וחוגי הקנאים בארה"ב השתתפו אמש (ראשון) בעצרת המחאה כנגד חוק הגיוס בישראל.

בעצרת שנערכה בראשותו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר והשתתפו בה האדמו"רים מפשאווערסק, מונקאטש ווייעהן ועוד נישאו נאומים חריפים בעניין "גזירת הגיוס" בארץ הקודש.

בדבריו, אמר האדמו"ר מסאטמר כי "קול דמע אחינו צועקים אלינו, אחב"י בארץ הקודש צועקים אלינו, גדלנו בנים ברוב יגיעה ועכשיו חוטפים אותם מחיק אבותם ומכניסים אותם לתוך צבא השמד.

"התכלית של האסיפה היום, אנחנו מכריזים לכל היהודים בארצינו הקדושה: אתם לא לבד, אנשים אחים אנחנו, שתדעו שיש אלפים ורבבות מישראל שעומדים לצידכם ורוצים לקחת חלק במסירות נפש שלכם ובקידוש השם שאתם עושים. שתדעו, 'כל כלי יוצר עליך לא יוצלח', לא יעזרו מעצרים, רדיפות, כלום לא יצליח לשבור את כח הקדושה וכח של המסירות נפש שלכם".

"מורי ורבותי", המשיך האדמו"ר, "היום לפני 39 שנים - א' שלח תשל"ח - אסף מרן רביה"ק הויואל משה זי"ע את הציבור להקים את 'קרן הצלה' להציל את המוסדות בארה"ק, 'אין אדם עומד על דעת רבו עד ארבעים שעה', והכל כבר כולם רואים את החורבן הנורא שמקבלים תקציבים מהרשעים.

"מלפני כחמש שנים כששוב התחיל הגזירה של גיוס בני הישיבות אז הרעישו כל הציבור החרדי שזו גזירת שמד ולחמו נגד זה, אבל עכשיו כשנעשו חלק מהממשלה ומקבלים מהם תקציבים עתיקים לא יכולים לראות את האמת, כי השוחד יעוור עיני חכמים, לא מעוררים נגד הגזירה, יש ממש איסור לכתוב אודות הגזירה שיש סכנה אדירה שבחורי ישראל יפלו לצבא. וזה ברור שאם לא היו מקבלים את התקציבים היו כולם צועקים נגד הגזירה וכל הגזירות נגד עקירת הדת".

בעצרת השתתף מקרב ראשי הישיבות הליטאיות הגאון רבי אהרון שכטר, ראש ישיבת רבינו חיים ברלין, שנשא נאום חריף כהמשך למכתבו בנושא חוק הגיוס שפורסם בכלי המדיה בארצות הברית.

הגאון רבי אהרון פלדמן שיגר מכתב חיזוק שהוקרא בעצרת כאשר הוא עצמו שוהה בשעות אלו בישראל כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת".

עוד נשאו דברים דרך קו הטלפון גאב"ד "העדה החרדית "הגרי"ט ווייס והגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר ממשפיעי חסידות ברסלב.

גורם בחסידות סאטמר מסכם בסיפוק כי על אף העובדה שלבסוף רק אנשי 'הפלג' של האדמו"ר מהרי"י השתתפו בעצרת הרי שיחסית אליהם הם מילאו את האצטדיון בקהל. "הוכחנו שאנחנו מסתדרים לבד ולא צריכים אף שחקן חיזוק כדי למלאות את הכנס", אמר.

כזכור, אף לפני ימים ספורים העצרת היתה אמורה להיות מפגן כוח של כלל הציבור החרדי בארה"ב, מכל העדות והחוגים, שהיו צפויים להתכנס תחת קורת גג אחת למחאה נגד "גזירת" הגיוס.

אך לאחר שהוברר למרבית האדמו"רים והרבנים כי מדובר בהפגנה נגד גדולי הדור בארץ, חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, אשר חוק הגיוס נחקק על פי הנחיותיהם ובאישורם, בזה אחר זה הסירו האדמו"רים את תמיכתם מהעצרת שהפכה להפגנה של פלג אחד מחסידות סאטמר וקהילות הקנאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר