התרומות, ההחתמות והבחירות

אבוטבול על תמיכתו ברב ינון רביב: "מרגיש רגוע וטוב לב"

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול מסביר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" את תמיכתו ברב ינון רביב לרב העיר, מתייחס לטענות על התרומות, להחתמות התושבים ומבקש רק דבר אחד (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר משה אבוטבול (צילום: יעקב לדרמן)

אחרי תקופה שקטה בבית שמש, העיר חוזרת לכותרות. פרסום מכתב מועצת חכמי התורה בראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן ב"כיכר השבת", בו הוא מודיע על תמיכה ברב ינון רביב לתפקיד רב העיר, עורר הדים נרחבים והמלחמות הפנימיות בתוך המגזר החרדי צפות ועולות.

בשיחת עם "כיכר השבת", מתייחס ראש העיר משה אבוטבול לבחירות ואומר: "למנות רב זה פעם בשלושים שנה, מקווה לעבור את זה בצורה טובה. למנות רב זה משהו שחשוב מאוד לעיר שלנו, נעשה הכל שהתהליך יהיה תקין ומסודר".

בשלב זה תומכת מועצת חכמי התורה ברב ינון רביב לתפקיד, אך חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף טרם צירף את חתימתו, ונכון לשעת כתיבת שורות אלו הוא מסרב לתמוך בו. מבחינת אבוטבול הוא קיבל הוראה מנשיא המועצת הגר"ש כהן: "לי יש הוראה של מועצת חכמי התורה, ובראשם ראש הישיבה, שאמרו לי לפעול למען הרב ינון רביב. ביקשו ממני גם בכתב וגם בעל פה".

כמו בכל בחירות, הליך בחירת רב בישראל לא עובר בשקט, השמצות ויריבות שמזכירות בחירת ראש עיר ולא רב עיר. בעיר בית שמש נשמעת ביקורת על הנחתת הרב רביב בזמן שיש רבנים מתוך העיר, אך אבוטבול מבקש להרגיע את הרוחות: "אסור שהמאבק הקדוש הזה, אסור שזה יצא מפרופורציות, שלא יהיה חלילה חילול ה'. יש את היום שאחרי".

ראש העיר והרב ינון רביב

יש לך קשר אישי עם הרב ינון רביב?

"אני מכיר אותו שנים רבות. הוא עושה פה הרבה עבודה טובה. יש לו פה קהילה חשובה. מכיר אותו".

בשבועות האחרונים העלו מתנגדיו של הרב רביב טענה כי הסיבה שראש העיר דוחף לתמוך בו היא בשל העובדה שהרב רביב סייע לו להשיג תורמים בפנמה שיבנו בית כנסת לקהילתו.

אבוטבול מגיב לראשונה לטענות ואומר: "בעבר שמעתי את הטענה. אני יכול להגיד, אני בעצמי הייתי במספר ארצות בעולם בכדי לעזור לקהילה שלנו שהיו בקראוון, הייתי גם בפנמה. הוא המליץ בחום לב, אבל בהחלט זה לא היה שיקול של התורמים, התורמים תרמו את זה על שם אביהם, הם קיבלו את שם המקום.

"במקביל, הרב רביב ידוע שהוא סייע להרבה מקומות בארץ. גם בגילה וברמת שלמה. מעולם לא הייתה התניה בין הדברים האלה. אני מרגיש רגוע וטוב לב בנושא".

הדמות שיכולה לשנות את פני הבחירות הוא הגאון רבי אלחנן פרץ, דמות רוחנית מוערכת בעיר בית שמש, שטרם החליט להתמודד אך כעת מופעלים עליו לחצים שיתמודד לתפקיד, מה שעשוי לשנות את המפה.

ציוץ נגד אבוטבול (מתוך טוויטר)

ראש העיר טוען כי אינו יודע האם הרב פרץ מתכוון להתמודד: "אין לי מושג. אני מבחינתי יש לי הערכה מאוד גדולה אליו. בעבר פניתי אליו בנושא הזה, כמו שפניתי לאחרים, לברר אם הם מעוניינים להתמודד. נאמר לי מהרב פרץ שהנושא לא על הפרק. אין לי התנגדות למועמדות שלו".

הגאון רבי אלחנן פרץ

אתה מכיר את הקריאה בקרב המשפחות החרדיות למנות את הרב פרץ לתפקיד?

"אני מכיר את ההחתמות האלה, אני מכבד אותם, אבל בסופו של דבר מי שאמורים לקבל את ההחלטה מהגוף הרבני שאני כפוף לו זה מועצת חכמי התורה, ובבחירות בעצמם זה הגוף הבוחר, הם אמורים בעצם לקבל החלטה".

אתה יודע למה הגר"ד יוסף מסרב לתמוך ברב רביב?

"אין לי מושג, לא אני החתמתי את הרבנים. לא הייתי אצלו בנושא הזה, אני לא אמור לשאול שאלות כאלה. מבחינתי נשיא המועצת הורה לי מספר פעמים ואני כפוף אליו".

אגב, אתה לא חושב שהליך בחירת רב עיר בישראל מלווה בהרבה חילול ה'?

"בחירת רבנים בישראל זה צורך השעה, זה חייב לעשות. אין דרך אחרת, צריך לעשות את זה בדרך שהמחוקק קבע, עוד לא הגענו למצב שגדולי ישראל ייבחרו רבנים".

בחודש אב ייבחר רב עיר לבית שמש?

"אם ירצה ה', אני מקווה שרצון גדולי ישראל יעשה וייבחר רב לבית שמש, זה צורך השעה".

לסיום, מוסיף אבוטבול: "אני מתחנן לכל הצדדים, להיות עניינים, שלא יהיה חילול ה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר