בן הנשיא מחה

סערה: טראמפ "נרצח" מדקירות סכין בהצגה חדשה בארה"ב

לא רק בישראל סוערות הרוחות במאבק סביב צנזורה תרבותית שמנהיגה שרת התרבות מירי רגב, גם הסצנה האמנותית בניו יורק חווה טלטלה בימים אלו, עם הצגה חדשה השנויה במחלוקת (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההצגה המסיתה (צילום: מתוך Inside Edition ביוטיוב)

סערה בניו יורק בעקבות הצגה במרכז לאמנויות הבמה בעיר, בה מוצגת סצנת התנקשות לכאורה בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. במהלך ההצגה, שחקן שלבוש ומאופר כמו טראמפ, נרצח בדקירות סכין.

שמו של המחזה שצפוי לעלות השבוע לבמות, הוא 'שייקספיר בפארק', עיבוד מודרני למחזה הוותיק 'יוליוס קיסר'. נשיא ארצות הברית "משתתף" בהצגה בתפקיד הדיקטטור של האימפריה הרומית, והשחקן המגלם אותו מופיע בחליפה דומה ובפאה הדומה לשערו של טראמפ.

לאחר פרסום הפרטים בכלי התקשורת, מיהרו 'בנק אמריקה' וחברת התעופה 'דלתא' להודיע כי הם מסירים את החסות שהוענקה על ידם תחילה להצגה. "לא משנה מה העמדה הפוליטית שלך, ההצגה הגרפית הזו לא משקפת את ערכינו. החזון האמנותי והיצירתי שלהם חצה את גבול הטעם הטוב", נכתב בהודעה.

במאי ההצגה, אוסקר יוסטיס, ניסה להתגונן ולהסביר כי "המחזה יוליוס קיסר עוסק בשאלה כמה שבירה הדמוקרטיה", אך את בנו של הנשיא טראמפ הוא כמובן לא שכנע, וזה צייץ בטוויטר: "אני תוהה כמה מה'אמנות' הזו ממומנת על ידי משלמי המסים? שאלה רצינית, מתי 'אמנות' הופכת לאמירה פוליטית והאם זה גורם לשינוי?".

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר