המידע שטראמפ הדליף?

ישראל חדרה לתא מתוחכם של מחבלי דאע"ש בסוריה

האיסור על העלאת מחשבים ניידים וסוללות למטוסים בארה"ב ובריטניה, נבע - מתברר - ממידע מודיעיני שהעבירה ישראל. לפי הדיווח, זהו המידע המסווג שסיפר טראמפ לרוסים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לפי ידיעה המתפרסמת היום (שני) בעיתון 'ניו יורק טיימס', האקרים בשירות ישראל הצליחו לפני מספר חודשים לחדור לתא קטן של מפעילי יחידת פצצות מ'המדינה האסלאמית' בסוריה, וזהו המידע שחשף נשיא ארצות הברית בפני הרוסים.

הדיווח שמבוסס על גורמים אמריקנים המעורים בנושא, מוסר שארצות הברית ידעה שדאע"ש מתכוון להכין חומרי נפץ שיצליחו להונות את מכשירי הבידוק בנמלי התעופה, כך שייראו בדיוק כמו מחשבים ניידים או סוללות.

שני גורמים המצוטטים בעיתון מדווחים, כי "המודיעין שהתקבל מישראל היה מעולה ואפשר לארצות הברית להבין כיצד בדיוק חומרי הנפץ אמורים להתפוצץ", וההחלטה לפני כ-4 חודשים לאסור העלאת מכשירים אלקטרוניים גדולים בטיסות משמונה מדינות מוסלמיות לארצות הברית ולבריטניה, היא בעקבות מידע זה.

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הואשם בתקשורת כי סיפר בחדר הסגלגל לשר החוץ סרגיי לברוב מודיעין מסווג, ולפי הדיווח מדובר בין השאר במידע זה. טראמפ מצדו כבר הכחיש בעבר את הטענה כי העביר מידע, ובאחת מפגישותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בישראל אמר: "מעולם לא הזכרתי את השם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר