חמאס: הפסקת החשמל לרצועת עזה - מסוכנת

דובר ארגון החמאס הודיע כי החלטת הקבינט הביטחוני הישראלי להפסקת החשמל לרצועת עזה תגרום להתלקחות אלימה והגדיר אותה כמצור על רצועת עזה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ילדים בעזה מתחממים ממדורה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

החמאס נכנס ללחץ מהחלטת ישראל לצמצם את אספקת החשמל לרצועת עזה והוא מזהיר כי היא עלולה להוביל להתלקחות אלימה. דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קנו אמר כי ההחלטה "מסוכנת והרת אסון". הוא אמר בנוסף, כי האחראי למצב הוא "האויב הישראלי המטיל מצור על רצועת עזה, ואבו מאזן המשלים את המצור של הכיבוש".

ההחלטה התקבלה בצד הישראלי בעקבות הפסקת מימון מצד יושב ראש הראשות הפלסטינית אבו מאזן והידיעה שישראל לא תוכל לגבות את הכספים על החשמל מידי החמאס.

כזכור, כבר לפני כחודשיים הודיעה הרשות הפלסטינית למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי תפסיק לשלם בגין צריכת החשמל שישראל מספקת לעזה באופן מיידי.

הודעה זו באה על רקע מאבק הכוחות המסלים בין יו"ר הרשות הפלסטינית לבין חמאס בעזה בהנהגת יחיא סינוואר. כבר עכשיו עוד קודם הפסקת החשמל אספקת החשמל ברצועה חלקית ותושביה צורכים חשמל רק בחלק משעות היממה ובתי החולים ברצועה מסתמכים על גנרטורים כשברקע מרחף גם מחסור בדלק שיקשה על הפעלת הגנרטורים.

כיום, ישראל מספקת לרצועת עזה חשמל באמצעות עשרה קווי חשמל המייצרים 125 מגה וואט, כ-30% מאספקת החשמל הנדרשת בעזה. עלות צריכת החשמל בעזה נאמדת בכ-40 מיליון שקלים לחודש, שאותם מקזזת ישראל ממסי הרשות הפלסטינית. בהיעדרה של הרשות הפלסטינית, תשלום בגין צריכת חשמל בעזה יוכל להתבצע באמצעות הקהילה הבינלאומית או גורמים פרטיים.

במקביל גם מצרים הודיעה כי תשקול את הפסקת אספקת החשמל שמגיעה מצידה. חברת החשמל המצרית הודיעה היום (שני) כי היא עשויה לנתק את כל קווי החשמל שמצרים מספקת לרצועת עזה באופן מיידי - כך מסרה חברת החשמל בעזה ל"חדת'. ההחלטה המצרית מגיעה לאחר החלטת הקבינט הישראלי.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי "לא יכול להיות שחמאס גובה מסים מתושבי עזה, ואלה הולכים למנהרות ורקטות - ולא לפיתוח עזה או משק חשמל ומשק המים". לדבריו, "זו הפעם הראשונה שבתוך האוכלוסייה בעזה יש מודעות לכך שהמשבר האחרון הוא לא קשור לישראל, אלא למאבק בין פתח לחמאס או למאבקים פנימיים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר