"חובה לנסות להבין"

מן הארכיון: "אין לנו זכות לשפוט אם לא עמדנו באותו מקום"

ברוך אינדיג, שנמצא ללא רוח חיים באילת, פרסם ב-2011 טור בערוץ תוכן גולשים של כיכר השבת העוסק בביקורת כלפי חוזרים בתשובה במגזר החרדי. הנה קטעים נבחרים מתוכו (חדשות)

אינדיג (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ברוך אינדיג)

לפני כ-6 שנים, כגולש "כיכר השבת", פרסם ברוך אינדיג בזירת ה"תוכן גולשים" מאמר העוסק בניסיונות שפוקדים אדם חוזר בתשובה, בפרט אמן שהיה מוכר במגזר הכללי קודם חזרתו בתשובה - דוגמת בני אלבז בו עסק הטור, וקרא לגולשים החרדים לנסות לפחות להבין ללבו של אלבז שספג באותה עת מתקפה בעקבות השתתפותו בריאליטי "היכל התהילה".

אינדיג, כזכור, בן למשפחה חרדית ולשעבר מגיש פינות בתכניות הלייט-נייט ב"קול חי", נמצא אתמול יחד עם צעירה נוספת כשהם ללא רוח חיים בבית מלון באילת. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המוות של הצעירים וכעת דורשת לנתח את גופותיהם - דרישה לה מתנגדות משפחות השניים שאף ערערו לבג"צ שידון מחר בנושא.

במאמרו מ-2011, כותב אינדיג על הביקורת כלפי חוזר בתשובה כי "אין לנו זכות לשפוט אותו כל עוד אין אנחנו רואים את הדברים מאותה נקודת מבט, וכל עוד אנחנו לא עמדנו באותו מקום!".

הוא מציין בין השאר כי "יש כמה דברים שאנחנו בתור אנשים חרדים מבטן ומלידה מעולם לא נבין, דברים שאנחנו לוקחים כזעזוע עמוק אך ורק כי חונכנו על זה. אחד שחזר בתשובה – גם אם הוא יבין שזה לא בסדר, כי הוא היה שם ויודע במה מדובר, לא יקח את הדברים באותן פרופורציות שאנחנו לוקחים".

"חובה עלינו לנסות להבין, כי מעולם לא "באמת" נבין," כתב אז אינדיג בהמשך טורו, "את גודל הניסיון שאדם זה עומד!". בהמשך התייחס לסוגיית השתתפות הזמר הדתי בריאליטי החילוני וקרא: "לנסות להבין את המלחמה העזה שהתרחשה במוחו באותה שעה".

כזכור, אתמול איתרה המשטרה את גופותיהם של אינדיג וצעירה נוספת, אודליה בכר, כשהם ללא רוח חיים בחדר בבית המלון הרודס בעיר הדרומית. בתחילה היה נראה כי החשד המרכזי הוא שהשניים שמו קץ לחייהם, אולם המשטרה הודיעה כי כל כיווני החקירה נבדקים על ידה.

בעבר, פרסם אינדיג פוסט ברשת הפייסבוק, בו הפנה אצבע מאשימה לאדם שפגע בו בשנות ילדותו. "אחרי מה שעשיתי בגללך בשנה האחרונה, לאנשים ממש קשה להזדהות איתי, כי אני סוג של פושע. חברים הכי טובים שלי נטשו אותי. חלקם כי באמת פגעתי בהם. חלקם לא".

"אתה הרסת לי את החיים. לי ולעוד הרבה ילדים שפגעת בהם. לי ולעוד הרבה אנשים שאני ועוד כמה ילדים פגענו בהם. אתה יושב בכס חוד הפירמידה של תעשיית רוע ומעשים רעים!. אתה כיבית לנצח את מי שיכולתי להיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר