הבחירות בבריטניה

מיי: "אני הכנסתי לבלגן ואני גם אוציא ממנו"

ראשת ממשלת בריטניה ניצבה נבוכה מול אנשי מפלגתה והתנצלה על תוצאות הבחירות שפגעו בכוחה של המפלגה בשל החלטתה לגשת לבחירות בזק בממלכה (חדשות, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מתנצלת, תרזה מיי (צילום: שאטרסטוק)

כמה ימים לאחר המבוכה בבחירות בבריטניה והערב (ב') התאספו חברי המפלגה השמרנית בפעם הראשונה מאז הבחירות כדי לדון בסיטואציה אליה נקלעו.

ראש הממשלה תרזה מיי, שנחשבת האחראית העיקרית לאיבוד הרוב בפרלמנט לאחר החלטתה ללכת לבחירות בזק - בתקווה דווקא לחזק את מעמד המפלגה ולהוסיף מושבים בפרלמנט נאלצה לדברי חברים במפלגה להתנצל שוב ושוב בפני הנציגים על כך שרבים מחבריהם איבדו את מקומם בבית הנבחרים בעקבות התוצאות "העגומות" בבחירות בשבוע שעבר.

"אני הכנסתי אותנו לבלגן הזה - ואני אוציא אותנו ממנו. אמשיך לשרת אתכם כל עוד תרצו בכך", הצהירה מיי לדברי אנשי מפלגתה, שהבהירו כי לא נשמעו קולות מתנגדים או חריפים מאוד נגד ראש הממשלה, שכן "הדבר האחרון שבריטניה צריכה זה עוד מערכת בחירות או מרוץ לראשות המפלגה".

לעומת האבל אצל השמרנים, במפלגת הלייבור חוגגים. המפלגה בראשות ג'רמי קורבין הגדילה את כוחה באופן משמעותי, ומקבלת נכון לעכשיו 262 מושבים בפרלמנט לעומת 229 בפרלמנט היוצא. קורבין, שמיהר לקרוא לתרזה מיי להתפטר אחרי שכשלה בניסיון להשיג רוב מוחלט, אמר כי "די ברור מי ניצח בבחירות".

בינתיים מנסה מיי לא בהצלחה מרובה להרכיב קואליציה של ממשלת מיעוט שצפויה להתקשות מאד לתפקד בצורה יעילה. בפרלמנט היוצא היו למפלגה השמרנית 330 מושבים, מתוך 650 מושבים, וכעת יש לה 317. השותפה הקואליציונית הצפויה שלה כרגע היא מפלגת DUP הצפון-אירית שקיבלה עשרה מושבים מה שמציב את מיי עדיין עם פחות נציגים משהיו לה בעצמה מלכתחילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר