מחקר מדאיג

חיידקים עמידי אנטיביוטיקה מגיעים מסוריה

מחקר שנערך במרכז הרפואי גליל אליו מגיעים ילדים חולים מסוריה מצא כי ב-78% התגלו חיידקים שעמידים באנטיביוטיקה, שיעור גבוה במיוחד בהשוואה לישראל (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ביטאון ההסתדרות הרפואית בישראל 'רפואה' חושף פרטים מדאיגים אודות מחקר שבוצע במרכז הרפואי לגליל, וממנו עולה כי ברוב גדול של 78 אחוזים מהילדים הסורים שהגיעו לטיפול רפואי במרכז לאחר שהוצאו מאזורי הקרבות במדינה המדממת התגלו חיידקים העמידים לאנטיביוטיקה.

על פי הדיווח, בשל עלייה במחלות זיהומיות בילדים המגיעים לטיפול מסוריה לישראל, מיד עם הגעתם לטיפול רפואי בישראל הם מוחזקים בבידוד עד להגעת תוצאות בדיקות שמבוצעות להם. כמו כן, מיד עם הגעתם לישראל הם מקבלים חיסון נגד טטנוס

על פי הדיווח והנתונים שהתפרסמו,47 ילדים סוריים טופלו במרכז וב-37 מהם, המהווים 78 אחוזים, נמצאו חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה.

המרכז הרפואי לגליל

מדובר ב"שיעור נשאות גבוה ביותר של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה... וזאת בהשוואה לשיעור הנשאות של חיידקים אלו בקרב ילדים ישראליים שאושפזו ביחידת טיפול נמרץ ילדים באותו מרכז רפואי", נקבע בדיווח הביטאון.

כרגע ישנה המלצה לקיים מחקר מקיף ומעמיק סביב הסוגיה והשלכותיה כשברקע מרחף החשש לחדירת חיידקים כאלה לישראל. זאת מעבר לחשיבות אמצעי ההגנה הננקטים עם הגעתם של הילדים מסוריה, אמצעי הגנה הכוללים כאמור בידוד מגע עד להשלמת הבדיקות שמבוצעות להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר