גבול לחופש הביטוי

כתב אישום נגש הרב שפרסם מאמרים התומכים בפעולות 'תג מחיר'

הרב יוסף אליצור, מאנשי ישיבת 'עוד יוסף חי', פרסם שני מאמרים המעודדים את פעולות 'נוער הגבעות' נגד הערבים לאחר פיגועים קשים. היועמ"ש מנדלבליט אישר את האישום (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנאשם בבית המשפט, היום (צילום: אבי מועלם, ynet)

בבית משפט השלום בפתח תקווה הוגש הבוקר (שלישי) כתב אישום כנגד הרב יוסף אליצור מיצהר בגין הסתה לאלימות, לאחר אישורו הנדרש של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, בשל מורכבות סוגיית חופש הביטוי.

מכתב האישום עולה, כי אליצור ששימש כרב ומורה בכיר בישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר ומורה של בני נוער במועצה האזורית שומרון, פרסם באתר האינטרנט 'הקול היהודי' שני מאמרים לפני 4 שנים, הסית אליצור בהם הסית לאלימות כלפי ערבים.

ציטוט מדגמי מהם, הוא הקטע הבא: ''אחרי הירצחו של הקדוש אביתר בורובסקי הי"ד, התבצעו פעולות שונות ברחבי הארץ", כתב הרב אליצור. "הפעולות כוונו בעיקר כנגד האוכלוסיה הערבית, המחפה על פשע. העיקר הוא שהולך ומתרקם ציבור שיש לו חזון אחר, חזון של שלטון שמייצג את העם היהודי. הציבור הזה גם פועל פעולות בשטח האויב. הפעולות הללו אינן נובעות מייאוש; הן מעשים ראשוניים של הרמת ראש על ידי ציבור חדש. במעשים הללו מתחילים להתבטא היהודים המפוכחים, אלה שמבינים שהיהדות היא עיקר הקיום שלנו פה. המעשים הללו הם ניצנים ראשונים של אמון יהודי, ערבות הדדית, ודאגה לשלום היהודים בארץ ישראל ובעולם".

"זרקנו רימונים לחלון": חשוד בטרור יהודי משחזר (צילום: מתוך ynet)

לדברי פרקליטות מחוז מרכז, שני המאמרים, שפורסמו בתקופה בה אירעו בשטחי יהודה ושומרון אירועים אלימים כלפי ערבים ('תג מחיר'), זכו לתגובות רבות מצד קוראי האתר, חלקן אוהדות ותומכות.

בכתב האישום נכתב, כי "כל התכנים המתוארים שפרסם הנאשם באתר 'הקול היהודי', נותרו מפורסמים באתר מאז ועד מועד הגשת כתב אישום זה. לנאשם הייתה יכולת לפעול להסרת התכנים האמורים מהאתר בכל עת, אך בחר שלא לעשות כן, וזאת גם לאחר שנחקר באזהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר