הפולמוס והסערה • חשיפה

הנאום של גפני בוועידת 'הארץ' - בהוראת מרן הרב שטיינמן

בעוד חברי הכנסת מתקוטטים, ל"כיכר השבת" נודע כי ח"כ גפני התייעץ עם מרן הרב שטיינמן באשר להשתתפותו ב'ועידת הארץ'. גם המתקפה על הרפורמים - בהוראה ישירה של מרן הגראי"ל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)

פולמוס ועידת 'הארץ': מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן אישר ליו"ר ועדת הכספים חבר-הכנסת משה גפני להשתתף ב"ועידת ישראל לשלום", של עיתון "הארץ", כך נודע ל"כיכר השבת".

עוד בנושא:

בעוד חברי הכנסת מתקוטטים סביב נאומו של ח"כ משה גפני בוועידת 'הארץ' אתמול, ל"כיכר השבת" נודע כי גפני קיים התייעצות עם מרן הגראי"ל שטיינמן באשר להשתתפותו בוועידה ולמסרים אותם הוא צריך להעביר בפני אנשי השמאל.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי גם נושא ההתקפה בנאומו של גפני על הרפורמים, והחברות של השמאל עמם שחוסם אפשרות לחבירה של החרדים אל השמאל - היה בהוראה ישירה של מרן הרב שטיינמן.

הנאום של גפני ב'הארץ'

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", במהלך נאומו ב'ועידת הארץ', אמר כפני: "תמיד שואלים אותי בהרצאות מהסוג הזה - אתה מבחינה מדינית נוטה יותר לשמאל, למה אתה לא הולך איתם? זה כי אתם יושבים עם הרפורמים, אנחנו לא מכירים בהם בכלל, הם פוגעים בעם היהודי. אני יושב עם כולם בכנסת, אבל עם הרפורמים - לא יושב. הרפורמים אצלי זו הבעיה הקשה ביותר. זו הפגיעה הקשה ביותר בעם היהודי".

גפני הצהיר בחיוך לקול מחיאות הכפיים של הקהל כי "השמאלנים יותר אינטלגנטים מהימנים", והוסיף: "אני לא שמאלני ולא ימני אני עובד בשכל. נכון שבנושא המדיני אני יותר קרוב לעמדות השמאל וכך כל מצביעי דגל התורה משום שאתה מבין שאני לא מדבר על דעתי אלא ממושמע לרבנים".

בשיחה עם עורך "הארץ", אלוף בן, אמר גפני: "אני לא אוהב את החקיקה שהממשלה הזו מביאה בכל מיני נושאים ימניים. ממש לא אוהב. אני גם אומר זאת לראש הממשלה. הרבה דברים אם הייתי יכול הייתי מצביע נגד. אבל אין לי בן ברית. אין לי בשמאל מי שיגיד - מה שאצלך בציפור הנפש אנחנו איתך באש ובמים ואז אני יהיה מוכן בתמורה להיות באש ובמים בנושאים שלכם".

"בתיאוריה אם היתה פה מדינת הלכה לא היו עושים לציבור הערבי מה שהממשלה עושה לו כיום. היו שומרים על זכויותיו ואני סבור שיש לדאוג גם למיעוט", ציין גפני.

התגובה החריפה של גפני למאיר פרוש

עורך "הארץ" שאל את גפני על מדיניות המשטרה כפי שהיה בשכונות החרדיות לעצור מתפרעים ושאל האם יש חשש מהתקוממות חרדית. גפני השיב כי הראשונים שהותקפו בשכונת מאה שערים היו הוא וחברו לכנסת אורי מקלב. "הם לא מתכוונים אליכם אלא אלינו. אליי, כיוון שאני חלק מהממסד ומהמערכת".

"הם נטורי קרתא והם לא משלנו", חידד גפני והתייחס להפגנת הגיוס בארה"ב, "הם גם עשו את ההפגנה נגדינו באמריקה, נגד הרבנים שלנו, אתם חייבים ללמוד את ההבדלים בתוך החברה החרדית".

בתגובה לנאום של גפני, תקף אותו סגן שר החינוך מאיר פרוש בכלי התקשורת ואמר כי "אולי גפני הגיע אחרי הפלסטינים, אני נמצא כאן שמונה דורות. כל ההתחבקות עם השמאל היא תמוהה, מרגיזה ואין בה כל תועלת. אמרתי לו את זה כבר בישיבת סיעה לפני שבוע".

גפני, לא נשאר חייב, וכפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", הגיב בחריפות לפרוש ואמר כי "זה חוזר על עצמו פעם אחר פעם, חבר הכנסת פרוש מעביר ביקורת על מה שאני אומר, שאני אומר את משנתה של דגל התורה, אני אומר את מורשתו של מרן הרב שך זצ"ל".

גפני מוסיף וטוען כי "הוא גם לא שמע את הנאום, הוא אמר דברים שלא היה ולא נברא, אני אמרתי שלקיבוצי השמאל אין זכות להיות על אדמות ערביות אם לא התורה, כל הזכות שלנו על ארץ ישראל נובעת מזה שהקב"ה נתן לו את זה".

"להגיד את זה במעוז השמאל, לדבר נגד הרפורמים, להגיד את עמדתנו ואחרי זה שחבר הכנסת מאיר פרוש יעביר עליי ביקורת - תיגמר התופעה הזו", אומר גפני ותוקף: "אם הוא לא יודע לדבר, שלא ידבר, שיעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר