פרסום ראשון

המשגיח לא שיקר: תלמידים מ'נחלת משה' התגייסו לצה"ל

ה'משגיח קטן' מהישיבה הספרדית אמנם השתמש בשמות בדויים, אולם מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי בניגוד לטענת ראש הישיבה, חלק מתלמידיו התגייסו לצה"ל (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המשגיח, השתמש בשמות בדויים (צילום: באדיבות המצלם)

פייק ניוז? פרטים חדשים: למרות הכחשות ראש ישיבת "נחלת משה" הגאון הרב יעקב בן נעים כי תלמידיו התגייסו לצה"ל, וטענותיו במכתבו לאדמו"ר מסאטמר - שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת" כי כל נאומו של ה'משגיח קטן' בישיבה, הרב יהודה רבי, "בדוי מן הלב" - פרטים חדשים שהגיעו ל"כיכר השבת" מצביעים על תמונה שונה.

בעקבות מכתבו של ראש הישיבה, בו נטען כי השמות שהציג המשגיח לא קיימים ולכאורה הומצאו על ידי המשגיח, זימן האדמו"ר מהר"י מסאטמר את עסקני הפלג הירושלמי, ששוהים עדיין בארה"ב, זאת על מנת לברר את אמינות טענותיו של הרב בן נעים.

העסקנים, כך נודע ל"כיכר השבת", אישרו בפני האדמו"ר כי אכן הרב רבי לא ציין בדבריו את השמות האמיתיים של הבחורים שהתגייסו מישיבת נחלת משה, וזאת כדי לא לעשות "שיימינג" ולביישם.

העסקנים הציגו בפני האדמו"ר רשימת שמות של תלמידי ישיבת "נחלת משה" שהתגייסו לצה"ל בשנה החולפת. ברשימה, כך נודע ל"כיכר השבת", מופיעים פרטים אישיים של הבחורים, מקום מגוריהם ותפקידם היום בצה"ל. כמו כן, הוצגו בפני האדמו"ר מסמכים המעידים כי הבחורים אכן למדו עד לשנה האחרונה בישיבת נחלת משה.

גורמים המעורים בפרשה ציינו בשיחה עם "כיכר השבת" כי האדמו"ר "הודה לעסקנים וחיזק את ידיהם בפעילות נגד גיוס בני ישיבות לצה"ל".

המכתב של ראש הישיבה לאדמו"ר שולל את הטענות לגיוס תלמידיו. הנתונים מראים אחרת

עוד מסרו הגורמים כי "האדמו"ר ביקש מהנוכחים לשלוח את ברכתו לרב יהודה רבי שבזכות פעולותיו המצילות בחורים מגיוס, יזכה מיד בפרנסה בשפע", וכי "זה נסיון שמציבים לו מלמעלה וחייבים לא להתייחס אלא להמשיך הלאה ביתר שאת ובכל הכוח" כך לדברי האדמו"ר.

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כיכר השבת", ראש הישיבה שלח היום (שלישי) מכתב מיוחד לאדמו"ר מסאטמר, בו טען כי כל נאומו של המשגיח - הינו "בדיה". "כל תלמידינו לומדים ומתעלים כולם בני עליה ואף אחד לא יצא לצבא בגלל גייסים או פיתויים בלשכת הגיוס. והכל בדוי מן הלב" כתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר