3 חודשים אחרי

המוות בריצה: קצינים הודחו, קצין בכיר ננזף

מחקירת התקרית בה מת קצין המילואים סרן אלחנן ברזנר לפני שלושה חודשים, עולה כי קצינים שיקרו בפני וועדת החקירה. קצין בכיר ננזף, קצינים הודחו ונפתחה חקירת מצ"ח (חדשות)

הקצין שמת (צילום: מתוך ynet)

מממצאי ועדת החקירה שנפתחה בעקבות מותו של סרן במיל' אלחנן ברזנר במירוץ ים אל ים בבקעת הירדן לפני כשלושה חודשים, עולה כי היה קיים פער בין הכנת תיקי התרגיל למירוץ על ידי המפקדים לבין האופן שבו הם נכתבו. מהתחקיר עולה כי חלקם נכתבו בדיעבד, וקצין אחד שיקר באשר למועד כתיבתם. בצה"ל אומרים כי מדובר בכשל ערכי בהתנהלותם של קציני החטיבה, דבר שלא ניתן להשלים עמו.

בעקבות התחקיר, מפקד הפיקוד נזף קצין בכיר, ובנוסף שני קצינים הודחו. המח"ט נזף בקצין מטה נוסף ושני קציני מטה בחטיבה ככל הנראה יישפטו. במקביל בוצעה חקירת מצ"ח וממצאי החקירה יועברו לפרקליטות.

יצוין כי בראש ועדת החקירה עמד מפקד חטיבת ירושלים במילואים (חטיבה 16) אל"מ כפיר כהן והממצאים הוצגו לאלוף פיקוד מרכז רוני נומה.

כזכור, המירוץ מים המלח לכנרת בו השתתף סרן במיל' אחלנן ברזנר ז"ל חולק למקטעים בני ארבעה קילומטרים, וכל אחת מהקבוצות שהשתתפו בו רצה באחד מהם. הקטע שבו רץ ברזנר כלל עליות וירידות בסמוך לנהריים. בסיום המירוץ הוא נשען על שולחן בנקודת העצירה ואז התמוטט, צוותי רפואה שנכחו במקום ניסו לבצע בו פעולות החייאה ממושכות ובסיומן נקבע מותו.

ברזנר (36) הותיר אחריו אשה ושני ילדים קטנים. הוא עלה לבדו מרוסיה, שירת כקצין בחטיבת גולני והמשיך כמפקד מחלקה בפלוגה המסייעת של גדוד החי"ר של חטמ"ר הבקעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר