חקירת המעורבות

"האקרים רוסים ניסו לשנות את תוצאות הבחירות"

סוכנות בלומברג מדווחת כי המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב הייתה גדולה בהרבה. לפי הדיווח, פצחני מחשב רוסים ניסו לשנות את תוצאות הבחירות ב-39 מדינות, מספר כפול מזה שדווח עד כה (בעולם)

פוטין וטראמפ, ארכיון (צילום: Mark Neyman/GPO/FLASH90, shutterstock))

סוכנות הידיעות 'בלומברג' מדווחת הערב (שלישי) כי מתקפת הסייבר הרוסית על מערכת הבחירות בארה"ב היתה נרחבת בהרבה ממה שפורסם עד כה. על פי הפרסום, שיבושי הבחירות נעשו ב-39 מדינות, מספר כפול מזה שפורסם עד כה.

הדיווח בבלומברג מתבסס על שלושה מקורות המעורבים בחקירה. על פי הדיווח, ישנן ראיות שבמדינת אילינוי האקרים ניסוי למחוק או לשנות את תוצאות ההצבעה.

ההאקרים הצליחו לפרוץ לתוכנה שבה נעשה שימוש ביום הבחירות על ידי העובדים ביום הבחירות. עוד נטען כי פצחני המחשבים הצליחו גם לפרוץ למסד נתונים פיננסים של הממשל האמריקני.

עוד נטען כי ממשלו של הנשיא הקודם ברק אובמה קיבל עדכונים על הפריצות לכאורה של ההאקרים הרוסים, פתח בערוץ חשאי אל מול מוסקבה לבירור העניין ואף התלונן על הפריצות למחשבים. שיחה כזו נערכה פעמיים. האמריקאים פירטו בפני הרוסים את ההוכחות שלהם להתפרצויות למערכות המחשבים.

בתוך כך החקירה בסנאט על קשריו של ממשל טראמפ עם הקרמלין נמשכת, ועורך דינו של טראמפ מייקל כהן יעיד ב-5 בספטמבר מול ועידת המודיעין בבית הנבחרים.

נשיא רוסיה פוטין הכחיש לפני כשבועיים כל מעורבות רוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית שהתקיימו בתחילת השנה, פוטין אמר כי: "מוסקבה מעולם לא תכננה להתערב בבחירות לנשיאות". פוטין העלה את האפשרות שפצחני מחשבים עצמאיים שמושבם ברוסיה ביצעו את הפריצות. טענה שהוכחשה נמרצות על ידי האמריקאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר