תעלומה גנטית

הוחלפה בבית החולים ותפוצה ב-90 אלף יורו

בית המשפט האוסטרי פסק כי אישה שהוחלפה בבית החולים לאחר לידתה וגדלה מבלי לדעת שהוריה אינם הוריה הביולוגים תפוצה על ידי בית החולים בסך כולל של 90 אלף יורו (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כמה שווה עוגמת נפש של אישה שהוחלפה בלידתה בבית החולים? בית המשפט האוסטרי מעריך שלא יותר מידי.

בית המשפט באוסטריה פסק כי בית החולים שבו נולדה דוריס גרינוולד לפני 27 שנה ישלם לה פיצויים נמוכים יחסית של 30 אלף יורו - לאחר שגילתה כי היא הוחלפה כתינוקת וניתנה להורים הלא נכונים לאחר הלידה.

ב"גרדיאן" הבריטי שדיווח על הפרשה נכתב כי גרונוולד, שנולדה ב-1990 באוסטריה, גילתה בגיל 22 שאינה הבת הביולוגית של ההורים עמם גדלה לאחר בדיקת דם שגרתית. היא סיפרה אז לעיתון "קראוון דיילי": "כל הגוף שלי התחיל לרעוד, זה היה כאילו האדמה נשמטה מתחת לרגליי".

בית החולים האוניברסיטאי "גראז" שבו נולדה גרונוולד טען במשפט כי ההחלפה בתינוקת אחרת לא התבצעה בבית החולים אלא רק לאחר שגרונוולד שוחררה מבית החולים. בית המשפט דחה את הטענה וקבע כי ההחלפה התבצעה ב-20 השעות הראשונות לאחר הלידה, שבהם האם שגידלה את גרונוולד התאוששה מניתוח קיסרי.

בית המשפט פסק כי מגיע לגרונוולד פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לה, וקבע כי בשל "הרשלנות החמורה" שהפגין בית החולים עליו לשלם פיצויים נמוכים למדי אם מודדים את עוצמת הנזק בגובה 30 אלף אירו לדרונוולד, וסכום זהה לכל אחד משני הוריה, בנוסף להוצאות המשפטיות של המשפחה.

שירותי הבריאות המקומיים אמרו כי יערערו על ההחלטה כיוון שבית המשפט לא הוכיח שההחלפה התבצעה בבית החולים למרות שזו הסבירות הגדולה ביותר.

גרונוולד עדיין לא יודעת מי הם הוריה הביולוגים, וכנראה שהתינוקת שעמה הוחלפה לא יודעת כי היא גדלה עם ההורים הלא נכונים.

בבית החולים שבו התרחש המקרה המביך מתקיימת כעת תוכנית חדשה שמציעה בדיקת ד.נ.א חינמית ל-200 נשים שנולדו בבית החולים באותו זמן ולאמותיהם במטרה לנסות לפתור את החידה. עד כה 30 נשים ביצעו את הבדיקה ולא נמצאה התאמה יוצאת דופן שיכולה לפתור את החידה מי הם הוריה האמיתיים של גרונוולד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר