המשבר ב'הדסה'

האב החרדי קבע פגישה, ליצמן המתין אך הרופאים 'הבריזו'

שר הבריאות יעקב ליצמן המתין אמש לפגישה שנקבעה עם רופאי הדסה המתפטרים אך הרופאים לא הגיעו לפגישה המתוכננת • לטענת הרופאים הם לא הוזמנו באופן רשמי לפגישה עם ליצמן (בריאות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המשבר במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים 'הדסה' נמשך כשברקע נמשכים ניסיונות התיווך בין הצדדים במטרה להגיע לפתרון מוסכם לטובת הילדים החולים.

שוקי, אב חרדי לילד חולה המטופל בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, החליט להתגייס לטובת הילדים החולים וניסה לקבוע פגישה בין הרופאים לבין שר הבריאות יעקב ליצמן, שנקבעה לאתמול, אלא שבסופו של דבר הרופאים לא הגיעו לפגישה שתואמה עימם.

"מתוך ההבנה של הדברים וחשיבותם, דיברתי עם משרד הבריאות ובלשכת השר הסכימו מיד לפגישה בכל עת, אך לאחר הסכמת המשרד לפתע נעלמו הרופאים ולא הגיעו לפגישה המתוכננת", מספר שוקי ל'כיכר השבת'.

הוא ציין כי הטענות שרופאי תל השומר המטפלים כעת בחולי המחלקה ב'הדסה', אינם מכירים את הפרוטוקולים הן שקריות וכי מדובר ברופאים מהטובים בתחומם. "זה כואב לי כמי שבנו מטופל בידי אותם רופאים שהם מושמצים לשווא בתקשורת. מדובר ברופאים מצויינים", אומר שוקי.

גורם בכיר בלשכת השר אומר ל'כיכר השבת' כי שר הבריאות מוכן ורוצה לפגוש את הרופאים כדי לדון עימם בנושאים הרפואיים במטרה לפתור את המשבר ולהקל את סבלם של הילדים שנאלצים בינתיים לקבל את הטיפולים במקומות אחרים בארץ.

"מנהלת הלשכה תיאמה עם הרופאים פגישה, השר המתין ואילו הרופאים לא הגיעו", מאשר הגורם הבכיר.

הורי הילדים מסרו כי תחושתם היא שמשרד הבריאות "הולך עם הראש בקיר" כבר חצי שנה. לטענתם, "הצענו למשרד הבריאות לקדם את נושא המחלקה הנוספת בבית החולים 'שערי צדק' ובינתיים להחזיר את הרופאים או לפחות את חלקם ל'הדסה' אך במשרד הבריאות התעלמו מאיתנו וגרמו למצב העכשווי".

מטעמם של הרופאים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "הרופאים לשעבר מהדסה מוכנים לפגוש את שר הבריאות בכל מקום ובכל זמן ולדון במשבר ללא תנאים מוקדמים. הרופאים לא קיבלו שום פניה ישירה משר הבריאות ומכל גורם רשמי אחר ולכן לא סירבו מעולם לפגישה כזו".

בעקבות כך "כיכר השבת" העביר פנייה של משרד הבריאות לידי הרופאים ויידע את הורי הילדים החולים בכך ששר הבריאות מעוניין לפגוש את הרופאים באופן מיידי כדי לדון עימם בדרישות הרפואיות שלהם מול בית החולים.

לדברי בכירים בלשכת השר: "הרופאים מוזמנים להציג את דרישותיהם בצורה עניינית כדי לפתור את המשבר".

"כיכר השבת" ימשיך לעקוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר