דאגה בחיל האוויר?

מסוקי האפאצ'י קורקעו בישראל; מטוסי ה-F-35 קורקעו בארה"ב

מסוקי התקיפה הישראלים קורקעו לאחר שנמצא סדק בזנב אחד המסוקים. במקביל קרקע חיל האוויר האמריקאי את מטוסי ה-F-35 המתקדמים בשל בעיות חמצן שנוצרו במטוס (צבא)

מסוק האפאצ'י (צילום: שאטרסטוק)

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, החליט לקרקע את מערך מסוקי האפאצ'י, מסוק התקיפה המוביל של ישראל, בעקבות גילוי של סדק ברוטור האחורי של אחד המסוקים על ידי אחד מהטכנאים. בשנים האחרונות אירעו כמה תקלות שבעקבותיהן נאלצו טייסי מסוקי האפאצ'י לבצע נחיתות חירום.

במקביל, המטוס החדש של חיל האוויר קורקע לפני ימים אחדים דווקא בארצות הברית. כרבע ממטוסי ה-F-35 של לוקהיד מרטין קורקעו עד הודעה חדשה עקב חריגות באספקת החמצן לטייסים. כך הודיע בסוף השבוע חיל האוויר האמריקני.

טיסות האימון בבסיס חיל האוויר האמריקני לוק באריזונה, שם מוצבים 55 מטוסים מסוג F-35A, קורקעו לחלוטין. בסך הכול יוצרו עד כה 220 מטוסי F-35.

האמריקנים קרקעו את ה-F-35 עקב חמש תקריות שבהן טייסים חוו סימפטומים הדומים להיפוקסיה, או מחסור בחמצן. בחיל האוויר האמריקני אמרו כי המקרים אירעו בין 2 במאי עד יום חמישי האחרון וציינו כי בכל אחד מהם מערכת החמצן החלופית של המטוס החלה לעבוד כמתוכנן - והמטוסים נחתו בשלום.

ישראל רכשה עכשיו 50 מטוסי F-35 מתקדמים שיזכו לשדרוג של התעשייה האווירית בישראל וקרקוע המטוסים בחו"ל מדאיג בוודאי גם את חיל האוויר הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר