עשרות נפגעים

שריפת המגדל בלונדון: "אישה זרקה את התינוק שלה מהחלון"

עדי ראייה לדליקת הענק במגדל גרנפל בבירת בריטניה, מתארים שורת מקרים מסמרי שיער, שהתרחשו היום תוך כדי שלכודים ניסו להציל עצמם. העשן עדיין מיתמר. צפו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלהבות משתוללות (צילומים: מתוך Severin Jahn ו-@ScottPresler בטוויטר)

מאות כבאים בריטים ממשיכים כעת (רביעי) במלאכת הכיבוי המפרכת של שריפת הענק שפרצה אמש במגדל גרנפל במערב לונדון, בה נספו שישה הרוגים ונפצעו 74 בני אדם - 20 מהם באורח אנוש. מניין ההרוגים צפוי לעלות.

עדת ראייה סיפרה שאישה שניסתה להציל את התינוק שלה "זרקה אותו מחלון הקומה התשיעית או העשירית" וביקשה מעוברי האורח שהתקהלו למטה שיצילו אותו. האישה קראה לציבור לתפוס את התינוק ועובר אורח רץ לעברו והצליח לתפוס אותו. לא ברור מה עלה בגורל אמו.

קרובי משפחה של דיירים אחרים מיהרו למקום וסיפרו שלא הצליחו ליצור קשר עם יקיריהם. עדי ראייה מספרים כי דיירים בקומות העליונות אותתו עם טלפונים סלולריים ופנסים כדי להזעיק עזרה.

עד ראייה מספר

הם מתארים רגעי אימה של דיירים שזועקים לעזרה כשהאש מתקרבת לדירתם, ואחרים שקופצים מחלונות הבניין. גבר שבני משפחתו גרים במגדל סיפר ל-CNN: "ראיתי אנשים קופצים מהחלונות, זה היה מטורף".

פול, שנמלט מהקומה השביעית בה הוא גר, סיפר ל-BBC: "בזמן שירדתי במדרגות היו כבאים מדהימים שעלו למעלה, לאש, וניסו לחלץ כמה שיותר אנשים. גיליתי על השריפה לא בגלל גלאי העשן שצפצפו, אלא אחרי ששמעתי אנשים שצרחו לדיירים' 'אל תקפצו, אל תקפצו'.

הסיבה לשריפה במגדל בן ה-24 קומות עדיין לא ידועה. האש פרצה בקומה נמוכה והתפשטה במהירות למעלה. נכון לעכשיו, כבר חולצו דיירים רבים בקומות שונות – כולל בקומות ה-19 וה-20, וכוחות הכיבוי עדיין מתאמצים לאתר לכודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר