באמצע אימון בייסבול

100 כדורים: ירי לעבר חברי קונגרס, אחד נפצע

עשרות יריות ירה ג'יימס הוג'קינסון מנשקו, לעבר חברי קונגרס שבירר קודם כי הם רפובליקנים. בין הפצועים - חבר קונגרס, עוזריו ושני שוטרים. היורה נעצר וטראמפ מיהר לגנות (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הירי (צילום: מתוך ᗰᗪᑭ ᔕOᖇᑌ בטוויטר)

חבר בכיר בבית הנבחרים האמריקני, סטיב סקאליס, נורה באירוע ירי במדינת ווירג'יניה, בעת אימון במשחק הבייסבול של הקונגרס. הרקע לאירוע עדיין נבדק.

בהמשך התברר, כי היורה הוא ג'יימס הוג'קינסון בן 66 מאילינוי, שמאלן קיצוני שבירר טרם ירה כי הנוכחים משתייכים למפלגה הרפובליקנית.

מצבו של סקאליס בן ה-51 טרם ברור, אך ככל הנראה לא נשקפת סכנה לחייו. חמישה פצועים ישנם באירוע זה, ועל פי הדיווח, סקאליס, מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, הוא אחד מהם.

סקאליס, חבר הקונגרס שנפצע (צילום: חשבון הטוויטר שלו)

על פי הדיווחים נורו קרוב ל-100 יריות מנשק חצי אוטומטי, ובין הפצועים נמנו גם עוזרים של סקאליס ושני שוטרים של גבעת הקפיטול.

פינוי הפצועים במסוק

חבר הקונגרס ראנד פול סיפר, כי שמע "רצף מהיר של יריות. ראיתי שסקאליס נורה, אבל שהוא עדיין זז".

לדברי החבר מו ברוקס שהיה גם הוא בתקרית, 15-25 מחוקקים נכחו באירוע במהלך הירי, כשעמם לפחות 12 אנשי צוות ועוד אנשי אבטחה: "ראיתי רובה, שמעתי פיצוץ ובו זמנית שמעתי את סטיב סקאליס צועק. השתמשתי בחגורה שלי כדי ליצור חוסם עורקים ברגלו של סקאליס", תיאר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פרסם הודעה מיוחדת:"סגן הנשיא ואני מודעים לאירוע הירי בוירג'יניה ועוקבים אחר המצב מקרוב. אנו עצובים מאוד בעקבות הטרגדיה הזו. מחשבותינו ותפילותינו עם חברי הקונגרס, עוזריהם, אנשי משטרת הקפיטול, המגיבים הראשונים לאירוע וכל שאר האנשים שהושפעו מהאירוע"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר